Godmorgon tråden
Godmorgon 9/6-07!
Hur står det till idag gott folk? =)
Min klocka påvisar 06,13, och jag har ortfarande inte gått & lagt mig! Kanske är detta en godnatttråd då egentligen?
Kunde inte sova inatt så jag gick upp, satte mig vid datorn. Pratade med en trevlig prick på msn i flera timmar..tiden bara flög! :-D
Osså har jag sett på 2 avsnitt av Angel såhär på morgonkvisten..
Ätit frukost med kära sambo innan han stack till jobbet.
Vattnat blommor har jag med! *duktig*
Nu ska jag ta & disk alite, sen är jag nog lite sgen på en morgonpromenad med min nya råttbebbe i luvan =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Brukar vara uppe hela nätterna, men då somnar jag oftast på morgonen eller dagen. Jag önskar så att jag var morgonpigg, då skulle man ha jättemkt tid till djuren.
Låter kul att kunna gå ut med råttbebisen i luvan. :)
Gokväll får jag väl säga då klockan blivit halv elva på kvällen! Har inte mått så bra så jag har sovit hela em så nu vill jag få lite gjort innan jag lägger mig. Är ju en ledig dag igen imorn. Härligt!
God morgon! Gissa vad jag ska göra idag? Bada ;) Ha en underbar dag allesammans!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Morrn morrn!
Idag sk jag diska & städa råttburen..skitkul!
// Emma, aka Althea

God morgon! =)
Ny medlem här (också vid namn NightNea på zoonen ;) ). Klockan är 7.36 och har nu varit hemma i knappt en timme, då jag kom hem från nattjobbet på posten…är "ledig" två dagar nu…sköönt. :p
Det vill säga, är ledig om man bortser från socialt liv och faktumet att det kommer hem 3!(lycka!) nya djur hit hem. 1 vintervit hamster idag runt 13 och 2 gerbilhanar på söndag runt 10-11. =) Spänd och lätt nervös på samma gång(ihopsättning ska skes. Gerbilerna till en annan gerbilhane här hemma och hamstern till en annan vintervit.)!
Så idag blir det ingen sömn…glo på film(sitter och försöker bestämma mig för disney eller pirates of the caribbean 3:p Mycket svårt val!) för att slå ihjäl några timmar, hämta upp större buren till nya hamstern så de(hane+hona) får neutral mark från första början =), duscha och sedan slå ihjäl litet mer tid :p
Nej… nu ska man plåga fadern med mitt snattrande (drack en vanlig coca-cola i natt runt 3…biiig misstake :p Varit hyper sedan dess till arbetskompisarnas irritation och humor. Så går de när man inte druckigt vanlig coffeinrik cola för första gången på lääänge! :p ). Vilket kanske förklarar längden på detta första posten med ;)
Hej hej och godmorgon alla igen! ;)

#5 Haha, välkommen hit!
Och Godmorgon!
Har vart uppe i en kvart nu typ..suck suck suck säger jag bara! Ha ont i ryggen & är hungrig, så måste äta frukost nu..Men sen efter det måste jag ta ett redigt röj här i lägenheten för min sambos mamma & moster kommer upp en sväng. Uschans så jobbigt :-/
// Emma, aka Althea

#6, Man tackar! Själv ska jag till affären nu för att köpa spån och litet annat…och ev. mat! :) Nyss plockat upp en gallerbur som mina dvärgar ska sättas ihop i tills jag hämtat kommande minidunan på söndag direkt efter jag hämtat gerbilerna :p
Mycket flaxande blir det! :p
Spännande! Snart ska man möta tjejen jag ska plocka upp hamstern hos på t-centralen. :)
Hoppas ryggondet går över - annars brukar alvedol funka för iaf mina stunder med ryggont :) Jag hoppas även att besöket går bra! =)

Idag ska jag vara men min kompis och sova hos henne fyra dagar i rad
hon fyller 14 den sista kvällen, då ska vi tälta haha
<3<3<3

Godmorgon! =)
Kommit hem för ca 1 timme sedan efter ytterligare en natt på jobbet…sen blir det till att jobba 9 timmar 3 nätter(må-tis-ons ev tors natt men är osäker på den faktiskt :p)…och (oi vey) 12 timmar på söndag. Hjälp…!
Tagit en (massa!) foton på gerbilerna, så svårt att låta bli jue! Även om de är som små popkorn och efter ett tag tyckte de att min låtande kamera är riktigt spännande medans Raou tyckte min tröjärm smackade mycket gott. *suck* (ytterligare en tröja med hål i…^^; )
Nu ska man stänga av datorn, lägga sig i sängen med en burk öppnad majskorn (mums! ) och glo på tvn tills man ätit up burken. :p Och sedan…sova…så God natt alla ;)
God morgon! :)
Snart åker jag till min kusin och stannar där över natten. Sedan åker vi med buss hem till mig och stannar en till två nätter. :)
När hon åkt hem börjar sökandet efter gerbiler. :D
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Godmorgon på er!
Har vart uppe i ca 45min nu..vaknade av att telefonen ringde *suck*
Planer för dagen..hmm..jo..ähumn…sitta vid datorn & äta frukost? haha…nä, jag ska faktiskt försöka få tummen ur & diska lite med.
Du får ta & lägga upp bilderna i en tråd sen!
// Emma, aka Althea

#11, sagt och gjort ^^ Bilderna är uppslängda ;)

God morgon alla!
Eller god eftermiddag kanske är mer rätt ;)
Vaknat för 30 minuter sedan och ska snart till att äta en portion pytti panna (som är frukost, lunch och middag). Gött!
Avklarade min för i år, första och förhoppningsvis enda 12-timmars pass…usch…aldrig igen om jag får bestämma! Iaf inte på posten! *träningsverk så det skriker* Fått mig ett mindre gympapass känns det som oO
Hoppas ni andra haft en underbar sommardag!

#13 God morgon på dig! Eller ja..Godafton börjar det nog änna bli..Hähä..
12 timmars pass!?
Fy..gör ni då?
// Emma, aka Althea

#14 Sorterar brev och springer som tokar vid maskinerna för att få ut all post i tid :D Men nu är "helvetes" veckan över med 12-timmes passet samt 10-timmarspassen (mån-fred morgon) Hääärligt! Nu har jag bara 7 timmarspass kvar :D YES!
God morgon alla! Sitter och äter plommon och chips! Väntar på att en väninna ska komma online snart och sedan att klockan ska bli 11 så jag kan träffa väninna 2 11.30 å äta hamburgare och pommes…mums!
God morgon!! Vad ska ni hitta på för kul idag?
Själv ska jag hem till min ena syster och titta på hennes nya kattunge! Kattungar är ju bara för söta :)

#15 Det låter ritkigt jobbigt! :-S
#16 Kattungar är väl bland de sötast som finns!
Har precis vart nere & hämtat upp tvätten från tvättstugan. Har även hunnit med frukost & sett på Angel..
Idag vet jag inte ritkigt vad som händer.. När sambon min kommer hem ifrån jobbet kanske vi ska till Dressman en sväng & kolla på kavaj, ett måste tyvärr eftersom vi ska på bröllop snart..
Ikväll kommer ni säkerligen få se mig lite extra mkt eftersom sambon ska på bio med en kompis & se Die hard 4,0 så jag blir helt själver då..
// Emma, aka Althea

God morgon, god morgon!
Söndag idag..huff & skuff..hungrig är jag oxå. Men vet ni vad som finns att erbjuda som frukost här hemma idag? Knäckebröd!
Men det får väl gå då eftersom vi ska äta mat tidigt idag hemma hos sambons föräldrar..jupp jupp så är det. Och det va väl ungefär dom planerna jag hade idag ^^
// Emma, aka Althea
Låter ganska trevligt! Själv har jag precis ätit fil och flingor! Tyvärr har dagen startat ganska dåligt då min mamma åkt till sjukhuset för en väldans problem med magen :/ Så sitter här och väntar på att min gullegris till mamma ska komma hem igen! Min pappa också såklart, han som kör ^^

#17+18 Inte så jobbigt :p Men visst sov man en 12-15 timmar på fredagen sedan :p Och det var helt klart skönt! :D
Låter som om det var en trevlig dag du hade!
#19 Oj då! Hoppas din mammas mage ordnar upp sig! Vilken start på dagen verkligen!
God morgon! Här sitter man och försöker samla energi till att äta frukost och sen duscha för att därefter gå till pressbyrån och köpa busskort - mitt gick ut i torsdags och det var rena turen att jag hade hittat en snäll busschaffis och en lika snäll spärrvakt! :S
Och sedan är det jobb som man ska till klockan 21:42 med pendeln :)

kanske läste det här en månad försent men råkade se att du tittar på angel emma. eller tittade .. eller jia. jag brukar titta på angel. följer det ibland. ganska bra. men iofs så har jag typ tittat på alla tv program tv nörd som jag e..<;O

#21 Nej, jag följer fortfarande Angel =)
Är inne på sista skivan på säsong 2 nu. Det är ju andra gången jag kollar igenom serien nu så jag vet ju vad som händer det mesta ;-)
Nu ska dom snart åka in i Lornes värld & rädda Cordy..haha
*nej, jag är ingen serienörd alls! Tjalalala…följer bara en 15st eller nåt..*
// Emma, aka Althea
God morgon!