Sätta ihop burar
Jag har precis skickat efter en SAMLA låda från IKEA och då har jag deras gamla mellanduna kvar. Jag skulle ha sålt den egentligen men igår natt hade dem bitit ett stort hål vid vattenflaskan..
Så jag tänkte att jag kanske hunde sätta ihop burarna, men jag vet inte hur jag ska göra. Vill helst ha samlan på botten eftersom den är så hög och genomskinlig och sen tänkte jag att dunaburen kan ha bara ett tunt lager hö så kan dem ha sin matskål, sandskål osv där i. Jag vill helst kunna sätta ihop dem på något sätt så att inte samlan förstörs, för jag kommer säkert vilja ta bort dunan någon gång. Locket kan jag gärna förstöra, skulle ändå behövt sätta fast galler där annars.
Någon som har en idé på hur jag kan göra? Eller någon som har gjort det och vill dela med sig av en bild?
Skulle vara kul att få lite inredningstips också 
Problemet med dunan är att den är gjord i plast - så ska du "sätta ihop" burarnä går det inte så bra att göra en tvåvåningsbur av den då dom förmodligen kommer gnaga sönder hela "botten" på den översta buren då.
Ska du sätta dom bredvid varandra - limma väl och se till att det ej blir skarvar som dom får tag i - lycka till 
#1 Tack för svaret! 
Jo det tänkte jag också.. Men jag vill inte förstöra SAMLAN genom att göra ett hål, särskilt inte som jag hört att dem kommer försvinna snart.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna sätta ihop dem..
Ett rör kanske? Eftersom hålet dem har gnagt i dunan är helt runt och ungefär lagom stort till ett rör, men kan man fästa rör direkt i buren eller måste man ha galler då?