Nytt från zooplus!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Video på när Lea och Pandora provar att springa i ett flying saucer för första gången. Ciara och Mila fick prova i sin lekhage men de var inte intresserade alls.
"Hjulet" står inte inne permanent hos någon, sätter bara in det då och då hos Lea och Pandora eftersom att de verkar tycka det är roligt. De springer aldrig mer än några sekunder i sträck så jag ser det inte direkt som ett sätt för dem att få extra motion utan snarare som lite berikning, att de helt enkelt får göra något annorlunda då och då. 
Vilka fina saker!
Gullig video också, har funderat på att köpa en flying sacuer till mina små pojkar. 
Åhh, din bur är jätte fin!! :D Jag köpte en flying saucer till mina gerbil killar för ett tag sen. Men de tyckte inte alls att det var någon intressant leksak… :/
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Tack tack ^^.
Ja det verkar som att vissa tycker det är väldigt roligt men att flera inte fattar grejen alls tyvärr
. Men men, om man ska se det från den ljusa sidan så är det ju bättre om de inte är intresserade alls än att de blir som besatta och tycker alldeles för mycket om "hjulet". 
Fina saker! Burinredningen blev ju riktigt cool den också! Hur sitter bron fast på inlägg #1? :) *inspirationskick*
Riktigt fina saker och buren är ju så otroligt snygg! *avundsjuk* 
Tack, vad gulliga ni är! 
#6 Från början var det två krokar i varje "ände" av bron men jag tog ur allihop och satte istället in en enda krok i mitten av ena änden. Skruvade in den så mycket som möjligt för att bron skulle sitta fast stabilt i hålet genom glasskivan (som du kan se på bilden nedan).
Bron ligger delvis på den tjocka trägrenen så gerbilerna kan klättra upp på "avsatsen" utan att bron viker sig. 

-ot- ouff :( har ser fruktansvärt skrämmande videos på dvärghamstrar som slungas bort från sauser'n.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#8 Aha, okej. Riktigt snyggt är det! Blir nästan sugen på att göra något liknande i någon av mina burar 
#9 Ingen risk med de hastigheterna som hålls här kan jag lova ;)