Min en Gerbil rymde
Hej!
Har 2 gerbiler sedan ca 1,5V sedan. håller på att göra dom tama och tar ner handen till dom, för ca 20min sedan så klätrade den ena upp på min arm och vandrade runt på mig. Tills han då hoppade ner på golvet och började springa runder. Får inte tag på han nu och han verkar rädd, har en massa sladdar som jag inte vill att han gnager på och måste få in han i buren nu. Vill inte lura in han i en låda för att lyfta in han.
Vad ska jag göra eller vad bör man göra i framtiden? har provatr med mat o han går fram till mig då, men sticker sen
Försök att begränsa hans utrymme på något sätt, bit för bit. Tills det så pass litet så att du med lätthet plocka upp honom. Alternativt sätta ut lådor med godis i, i det begränsade utrymmet. När han sedan hoppar lådan lyfter du upp den innan han hinner hoppa ur.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Försökte först med att få han i handen men då hoppade han bara ut, det verkade som om han va väldigt road över att han fick springa runder på stor yta (första gången han va ute på stor yta).
lyckades få in han genom att ta o tömma tvättkorgen o locka in han där.
nu är han helt uppe i varv och kollar ut hela tiden precis som om han vill ut igen. Men kan han hunit bli av med sin doft? asså om dom kommer att bråka inatt? det fungerar hur bra som hälst nu för den andra vaknade precis och började tvätta han.
Tror inte det ska vara några problem med doften när det handlar om så pass kort tid. Men det gick bra i natt eller?
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
allt gick bra