Fina Dino har rymt.
Hej.. Min käre Dino har lyckas rymma , och han är någon stanns i vardagsrummet , vi har gjort en liitenfälla då han hoppar ner i min gamla hamster bur där det är mycket godis. Och Honi , varken äter eller dricker , då han även är dominant. Han är aldrig ute med. Dino har massa godis osv. Han har sprungit in bakom bokhyllor , osv . Vill gärna ha tips på mer.
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3

dem brukar komma fram om du sätter dig ner, kan ju ta ett bra tag men absolut värt det. Mina springer fritt.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Kan dock inte sladdsäkra rummet..
Min ena gerbil, Cesar, är en riktig rymling och rymmer ofta så fort han får chansen (oftast när han är på soffan då). Har fått följa efter honom i hela lägenheten för att inte tappa bort honom och för att till slut få tag på honom. Det jag rekomenderar är att vara i rummet där han är, stänga dörrarna till det rummet om du ser ens en skymt av honom och sedan sätta dig på golvet och vänta ut honom. Sitt gärna och gör lite ljud som gör honom nyfiken (t.ex prassla med papper eller riv sönder en tidning) och ha godis med dig och håll fram handen.
Viktigast är att du har tålamod och vänta ut honom!
Visst är du Elliot på paletten? Såg att du skrivit om han på fb. Känner din syrra.
Som dom andra sa, locka med godis, stäng alla dörrar til rummet så han inte har någon chans att komma ut m.m. Efter ett tag borde han komma fram. Är han inte helt handtam så kan du lägga en hink med godis i på golvet, sen när han smyger fram in i den är det bara att lyfta upp den :)
Mina gerbiler rymde en gång, de var jätterädda och stressade typ och jag kunde inte göra nåt utan att de skulle springa iväg och gömma sig, jag hade en smådjurshage som jag ställde upp med en öppning, så massa mat och gott innanför, tillslut gick en dit för att äta mat och jag satt bredvid helt stilla, så snabbt stängde jag igen hagen lite så han var instängd, så kunde jag därefter plocka upp honom och sätta ner honom i buren igen, och göra om allt med nästa.
Så om du inte löst det ännu så kanske min erfarenhet kan hjälpa dig komma på hur man kan göra.
Sitter här med mobilen då kan dom höra knappljudet + att jag river sönder papper , ja hör honom nu ;) Honi känner sig ensam , han går runt och letar , man hör Dino göra något han kommer nog snart!
suttit här i 20 min , inget har hänt , jag har sett honim springa förbi lite dock , han har gnagt sönder bitar av böcker för 2000 också. Fy lille gubben ;)

Jag la ner ett tomt chips-pringels(orginal/potatis) rör när en hamster rymde..Lukten vart oemotståndlig och han kröp in där :) Hade då försökt med massor av olika "locka med" grejer.. La röret där jag hörde att han var o satt högre upp så han inte skulle se mig,knäpptyst..tog ca tio min sen kröp han in ;)
#8 tack , man hör an springa mycket , och han har förstört lådor , böcker kissat på dom osv . Han var ute och kollade på mig tills då jag fick ett sms och han sprang iväg.

Försök att begränsa hans rörlighet.. Ställ upp saker så han liksom blir instängd.. Sen locka in honom i något-typ låda.. med godis..han borde ju vara hungrig o törstig.
Vill inte köpa en sån flipfälla pga att svansen kan hamna när det vippar :(

Klart du inte ska ha en fälla! En vanlig låda med godis i som du kan stänga snabbt