Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 770 ggr
[IdaSo]
2013-02-01 18:36
0

Leksaker ?

Hej jag undrar en grej. Mina gerbil vill ofta ha sysselsättning och då dom inte vill vara ute ur buren inte är handtama har jag problem med det. Jag har försökt att ha dom ute men dom bara piper sitter stilla och biter om man kommer nära. Har försökt i 3 månader dom vill inte. Och handtama nej. Jag kan hålla på med dom i buren men dom kommer inte upp i handen. Så jag undrar vad finns det för leksaker till dom ? ger äggkartonger och toa/hushållsrullar och om det inte är lim på rullar där tlx tyg har varit. Men kan någon ge tips på vad jag kan ge. Vi har inga lådor och har frågat i affärer men dom har bara stora plastlådor..

Så snälla kan någon ge förslag vill mina gerbilers bästa :)

[IdaSo]
2013-02-01 18:43
0

Läste på en sida att man kan ge pringlesburkar ? men är inte det som farligt ? dom hade skrivit som bara man klipper bort bottnen så kan man ge det. Har någon testat ? :P

Och kan man ge mjölkpaket som har färgämnen i sig för mjölkpaketen är blåa ? så kan man ge ?

[GerbilLooover]
2013-02-01 20:39
0

Pringles paket kan nog funka bara du tvättar ur dom först och ser till så det inte finns något som gerbilerna kan svälja och skada sig på. Mjölkpaket är ingen så särskilt bra eftersom det är plast på insidan för att inte kartongen ska gå sönder när det är mjölk i, men har du tålamod att pilla bort allt så funkar det. Sen uppskattas träleksaker av alla olika slag, och du kan ju hämta saker från naturen också. En kul sak är att ta en kokosnöt och göra ett hål, skölja ur den och sen kan man ha det som hus till gerbilerna! :)

[EmiliaLJ]
2013-02-02 09:21
0

Nej, man ska nog inte ha Pringelsburkar eftersom det är aluminium på insidan av burken. Det är också ganska mycket lim på burkarna.