Kull 4
Ja vilken dag som helst kommer nog min fjärde kull och Lill och Charlottes andra och sista kull tillsammans. Charlotte har börjat boa för fullt så snart får Lill flytta ut från charlottes bur efter en lång och mysig period ihop som familj och istället stannar dottern Arylon kvar hos mamma charlotte och får finnas till som hjälpreda :) Det ska bli sååå spännande att se vad denna kullen kommer innehålla :) får jag önska mig något så önskar jag att det dyker upp en hane i färgen silver nutmeg då kommer jag garanterat behålla denne :) vore kul med lite variation från alla de svarta i den tidigare kullen hehe. Skapar denna tråden för att kunna uppdatera om kullen allt eftersom :) med bilder och sånt som vanligt ;) Kull 4 Mor: (Myomorphas) Charlotte - Black Far: (Tsunamis) Lill - Blue Patched Möjliga färger: black, slate, nutmeg och silver nutmeg, även vittecknat kommer att förekomma. Kommer även att kunna bära på dilute. Uppdaterar igen så snart ungarna fötts. Jag hoppas på födsel nu under veckan :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Va kul med ännu en bebistråd! Lycka till! :)
Så roligt med ännu fler bäbisar, lycka till! Jag kommer bli galen snart, jag vill ha fler gerbiler x( :P
Nu är kull 4 äntligen här :) ser ut att vara förvånansvärt bara 4 stycken. Trodde det skulle vart fler då mamma charlotte vart stort som ett hus :P Alla ser än så länge ut att kunna va ljusa och inte svarta denna gången så får se hur de utvecklas. På onsdag vet jag hur könsfördelningen ser ut :) tills dess får mamma och ungar klara sig ostörda.
Grattis! :) ser fram emot många bebisbilder…igen :D

Grattis 
Grattis! :D
Idag är ungarna 4 dagar gamla och jag gjorde en första ordentliga titt idag sen de föddes. De var visst 5 stycken och inte fyra som jag först trodde och alla ser ut att vara black varav en är en vittecknad. Det är 4 honor och en hane. Hanen kan jag säga redan nu att jag behåller själv. Men två av de 4 honorna är eventuellt tillgängliga för att få flytta till ny ägare när de är 7 veckor gamla. De andra två honorna är redan tingade sen innan födseln. Bilder på kullen kommer sedan när de är runt 10 dagar gamla.
Nu är ungarna 10 dagar gamla. och jätte svåra att ta kort på då de vägrar sitta stilla, haha. Men en bild blev iaf tillräckligt duglig för att visa upp iaf.
Namntemat följer fortfarande Final Fantasy spelen, och denna gången är det namn ur spel två.
Highwind - Hane (Black) - STANNAR
Chimera - Hona (Black pied variegated) - TINGAD
Lamia - Hona (Black) - TINGAD
Hilda - Hona (Black) - TINGAD
Cockatrice - Hona (Black) - TINGAD
Vilka gosisar <3
Aww sötrumpor!
Mmm, de är så goa och riktiga små krutpaket :)

Vilka söta små mullisar
. Bedårade!
Åh vilka söta små pluttar 
Aaw pluttisar! 
Nwwie! :3