Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 311 ggr
KnasigaEllinor
0

utanför buren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Ny här :)

Mina gerbiler har inte fått komma ut och springa på golvet på väldigt länge, mycket för att de är lite rymningsbenägna. Skaffade en "smådjurshage" med små galler som går runt i en cirkel, men de klättrade/hoppade upp till kanten utan problem och ville ta sig ut.

I min lägenhet finns det inget bra rum att släppa dem lösa på, saker överallt, badrummet har saker överallt också (och en tvättmaskin man skulle lätt kunna försvinna bakom osv)

Har ni tips på hur jag kan avgränsa en del av rummet, eller ordna en egen "smådjurshage" med högre kant som inte går att klättra upp för? Inte de tamaste små djuren jag har, och de är lite för nyfikna på allt, men de är härliga ändå

putt3
1

Tejpa fast kartong runt om hela hagen på insidan så borde dom inte kunna klättra upp! Glad

KnasigaEllinor
2

tycker kanten är lite låg tycker jag eftersom de behöver bara ställa sig på någon av de saker jag ställt in hos dem, så hoppar de upp.
Men får väl börja leta kartong så man kan sätta fast och hoppas att de inte äter upp kartongen på en gång :P

putt3
0

Jaha då var det en annan sak :S Men du kan ju tejpa kartong där uppe åxå så blir det en högre kant? Glad

KnasigaEllinor
0

kanske det! får väl gå på kartong jakt i lägenheten nu framöver

putt3
0

Haha du får göra det! :)