Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 918 ggr
PaaatyPalm
0

Ättika på lister?

Sitter och funderar lite på hur man ska kunna rädda våra badrumslister. Nu har jag dock ingen aning om med vad, ättika? Citron? Vill ha något som varken syns eller luktar men vet inte vad som kan vara effektivt & vad som för den delen är farligt för gerbilen, jag vill ju inte skada den på något vis bara få dem till att sluta bita.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Tassy]
0

Nja, både ättika och citron kommer att torka sönder listerna. Du får helt enkelt förhindra gerbilerna från att gnaga där.

[Shazie]
0

Måla lite stopp och väx på listerna. :-)

[Tassy]
0

#2 Det skulle jag definitivt inte utsätta gerbilerna för.

[Shazie]
0

#3 Men ättika och citron är okej då menar du? Samma effekt. Det är avskyvärt äckligt/surt och de låter bli listen i fortsättningen, vilket är poängen med den här tråden. Dock skulle jag varken använda citron, ättika eller något annat illasmakande för mina egna gerbiler om så var fallet. Gerbiler gnager och de gnager på allt, that's all. :-)

[Tassy]
0

#4 Vad innehåller stop och väx? Glad

Vart skrev jag att de övriga är okej?
Ättika luktar illa och dunstar bort, citron blir en sockrig klistrig hinna. Ingen av dem kommer att förhindra gerbilerna ifrån att gnaga med största sannoliket. Dom äter ju inte det dom river loss.

[Shazie]
0

#5 Det består av två genomskinliga, mycket beska ämnen, dock helt ofarliga. :-)

[Tassy]
0

#6 För människor ja, men ingredisenserna bör fram innan man utgår ifrån att gerbiler tål dem. De klarar inte samma saker som vi, better safe than sorry.

[Shazie]
0

#7 Jag har faktiskt svårt att tro att dessa ämnen skulle kunna vara farliga för djur. Det har hänt både en och två gånger att mina djur lyckats slicka mig på fingrarna och fått en oförberedd smärre smaköverraskning, stackarna. Jag förstår ditt argument. Jag hade faktiskt inte heller medvetet utsatt mina husdjur för någon form av motbjudande smak. Men om man nu letar efter något äckligt som förhindrar skador på listerna är det ju alltid något man kan kolla upp. :-) Kram Jozefine

[Tassy]
0

#8 Jo, jag blir mest skeptisk när de inte vill skriva ut vad de egentligen har stoppat i.