Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 3466 ggr
Ikajo
0

Udda namn på gerbiler (Lek)

Observera att det här är för skojs skull!

Det här med att namnge sina gerbiler är nog ofta ett spännande göra. Eftersom det är lite kul med namn så tänkte jag att folk kan väl skriva upp sina mest udda namn som de har/haft på sina djur. Om namnen har en betydelse så berätta gärna det. Man måste själv ha döpt sina djur!

Mina pojkar har haft japanska namn:
Haruki = Vårträd (RIP)
Natsu = Sommar (RIP)
Akiha = Höstlöv (RIP)
Tomoya = Vänskapspil (RIP)
Fuyuki = Vinter

Mina bebisar har precis fått nya namn på Irländska:
Maidin = Morgon
Solas = Ljus
Réalta = Stjärna

Jag har lite udda idéer när det kommer till namn, I know.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

moawi
0

Jag diggar också udda namn Tungan ute

Aquila = Örnen (stjärnbild)
Crux = Stora Korset (stjärnbild)
Lynx = Lodjuret (stjärnbild)

Crater = Också en stjärnbild, kommer inte ihåg svenska namnet

Jupiters månar:
Chaldene
Cyllene (uttalas Sylene)
Amalthea
Elara
Io
Europa

Städer i Latinamerika:
Quito
Rio
Caracas
Lima
Havanna
Kingston

Haha, och just det! Tosselosken ska jag inte glömma Flört Lite rolig historia bakom hans namn. Han "var" nämligen en liten tjej när han kom hit men visade sig snart vara en pojke. Jag ville ha ett busigt namn och efter ett par turer på Google blev det Tosselosken som är lilltån i en tåramsa för barn. Tyckte det var jättefult och svingulligt på en gång ^^

ks.gerbil
0

Haha Kiro och shiro är kanske inte direkt vanliga namn, shiro betyder vitt på japanska och då skulle den andra vara svart fast det hette kuro det gillade inte jag så det fick bli.Kiro xD Jag hade en hamster när jag Va mindre som fick heta Morris som morrhår fast jag bet inte Hur vanligt det är här i Sverige :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

linda88
0

När jag hade gerbiler hade jag en underbar hane som jag kallade för Dingo pga hans färg de är väll inte så udda men lite kul och de passade honom.

Saknar gerbilerna men känner att jag inte har tid för de. Tacksam att jag kan gå in här o läsa om och se bilder på era sötnosar :)

Ikajo
0

#2 Jag hade en fix ide om japanska namn, gillar det fortfarande egentligen. Eftersom jag kan japanska blir det lite kul. Betyder inte Kiro gul? Jag har för mig det.

Det finns en dans som kallas Morris, den förekommer bl.a. i Terry Pretchetts böcker.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Temalie
0

Min bror hade två hangerbiler, den ena dog i natt, som hette Tialo och Ark.

Ark är en vit korp som är med i sista boken i serien Vargbröder, det är egentligen en hona men min bror tyckte ändå att gerbilen skulle heta det.

Tialo var ett namn som jag hittade på för några år sedan då jag skulle skriva en saga. Grunden till namnet är Sialot som är en person i Vergbröder.

Just nu har jag även tre råttor, Eir som är läkekonstens gudinna i den nordiska mytologin, Imiq som betyder vatten på inuktitut och Elokin som betyder snöfågel på inuktitut.

Jag funderar på att skaffa en till råtta p.g.a. att Eir är ganska gammal och inte verkar ha så långt kvar och den ska jag också döpa till något på inuktitut (inuiternas språk) så att det passar till Imiq och Elokin.

Jag gillar naturfolk och namn med betydelse så deras namn är väldigt bra då jag gärna vill ha ett lite ovanligt namn på mina djur :)

ks.gerbil
0

4# det stavas kiiro hahah xD men aja ändå om kiro är aguti så får han behålla sina snygga namn som ändå har inget att göra med hur dem ser ut då shiro är REH XD

PaaatyPalm
0

Jag har drinkar på mina kullar, kanske inte så "ovanliga" men det finns några roliga namn. Första kulmen -A Aphjärna Abborre Abyssinia Americano Alptopp Andra kullen -B Brambles Bazooka Bullshit Bonita Bambi Bacardi Bollantini

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

jsprblmqvst
0

Vi döpte våra till Legolas och Aragorn. Aragorn är svart, vitfläckig, och Legolas är ljus.lätt att komma ihåg och lära sig för våra vänner som är på besök! Lite så tänkte vi ^^,

Ceratico
0

Det mest udda namn jag har är Nuces, vilket ska betyda nöt på latin.
Sen har jag Honnii, Honey översatt till svenskt uttal.
Sist är det Cesar, som fick behålla sitt namn - men det är väl inte direkt udda? :p

BettaSplendens
0

En av mina killa heter Palantino. Tycker det är jättefint och ovsnligt, lätt att hitta smeknamn till också ;) Fast det är inte jag som har döpt han utan uppfödaren.

Roonja
1

Min ena REW hane heter Stello, det är nog ganska ovanligt tror jag. :P Min andra kille heter Filur, vilket inte är så ovanligt kanske hahah. Skrattande

ks.gerbil
0

En kompis nämnde en av sina ger 817 som en bilnummer som skulle likna ordet gerbil (8=b 1=i 7=l) Haha