Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 400 ggr
MichaelaN
0

Hjälp mig !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej . jag har 2 gerbiler som inte vill bli tama !  Min bror hade dem först  Sotis ( en svart ) och Findus ( en gråbrun ) . men han ville inte ha kvar dem så då fick jag ta hand om dem . men de tråkiga var att min bror inte hade gjort dem riktigt tama , så man kunde inte ta upp dem utan att dem va på väg att rymma eller bitas . Och jag har inte fått dem tama en . Dem blir 3år i år !!  Vad ska jag göra ?  Är det försent att göra dem tama ?

Gerbilflicka
0

Om du är ovan med gerbiler är det nog tyvärr väldigt svårt att få dem tama.. :( Zoodjur blir sällan lika tama som djur ifrån uppfödare eftersom 60% av temperamentet ärvs och 40% är inlärt efter födseln. Alltså är en bra, snäll mamma som lär upp gerbilerna och en kunnig uppfödare som kan hantera bebisarna rätt ifrån början superviktigt för att gerbilerna ska bli trevliga husdjur.

Så tyvärr, just nu kan du nog bara acceptera situationen och sedan får du satsa på gerbiler ifrån en uppfödare nästa gång.

MichaelaN
0

dem här är ifrån en uppfödare :) . och jag haft dem i ungefär 2 år . Du har nog rätt i att jag ska acceptera situationen som den är , men nu på senaste tidan har man kunat klappa dem o dem kommer nästan upp i handen om man lägger ner den i sågspånet .

dreamiz
0

Kul att det gått framåt!

MichaelaN
0

Aa de är de =)

Gerbilflicka
0

Okej, konstigt att det bits då för det ska gerbiler inte göra. Ledsen Hoppas det blir bättre iaf!