Vila i frid Nikki
Nu på morgonen när jag skulle fylla på mat och vatten till Nikki och Ferrari så blev jag lite fundersam när inte Nikki kom fram, han brukar alltid va först fram annars. Jag kände runt i boet och där låg han, han hade somnat in. Han låg precis som att han sov så han gick nog bort i sömnen. Är helt utom mig, bara gråter och gråter :'( Vet inte vad jag ska göra med Ferrari nu, vi hade egentligen inte tänkt ha fler gerbiler efter dessa två men Ferrari är inte ens 1 år gammal. Omplacerar honom självklart om jag måste, men kan man ha en liten gerbilpojke själv om man aktiverar honom och gosar med honom ordentligt? Vill inte behöva lämna bort honom nu mitt i all sorg… Kan inte lägga in bild på Nikki nu eftersom jag sitter över telefonen. Han va en jättefin liten lilac pojke.
Vila i frid Nikki :'(
R.I.P fina lilla Nikki :(
Ojsan, en del av mitt inlägg kom inte med (?) Men jag skrev att även om man är med gerbilen extra mycket så kan det aldrig ersätta en kompis av samma art :/
Tack så mycket. Är så ledsen… :'( Får se hur jag gör, om jag skaffar en liten kompis eller omplacerar Ferrari… Men han klarar sig väl själv i några dagar/en vecka? Vill smälta det som hänt innan…
Ja det tror jag att han gör :)
R.I.P 
Ja, det är klart att Ferarri klarar sig själv ett tag.
Vila i frid Nikki :(
Sov sött lilla Nikki <3
Vila i frid Nikki <3
Usch, vad sorgligt! Sussa sött, lilla Nikki!
Har beslutat mig för att faktiskt skaffa en liten ny kompis till Ferrari. Han är så go och jag har faktiskt tid och utrymme att ha gerbiler så jag vill verkligen inte omplacera honom. Nu till problemet, inte en enda djuraffär i Hallsberg/Örebro har några gerbiler och jag verkar inte hitta några som har här inne heller. Det är en liten pojke jag är ute efter, färg spelar inte så jättestor roll. Har alltid drömt om en vit, polarfox, siamese eller burmese men det spelar som sagt inte så stor roll. Vill inte behöva åka alltför långt heller. Eftersom min man egentligen inte delar mitt gerbilintresse så vill inte han åka längre än till typ Örebro.
Nä usch, blir ju lite tårögd själv 
R.I.P Nikki :(
Beklagar sorgen…. :(
Lägg ut en annons här i en separat tråd, kika på blocket i annat fall om det är någon privatperson som har en knatte över. Kolla runt i Örebros djuraffärer i annat fall om du behöver ha en så illa kvickt. Det var så jag fick tag i mitt nytillskott, googlade, uppdaterade blocket-sidorna, ringde runt och försökte söka info från privata djuraffärer om de kände någon. Och vips! Så fick jag tag i en jättebra uppfödare! och snabbare än jag kunde ana faktiskt! En månad, och nu sitter de i delad bur inför ihopsättning i slutet på veckan. 
Vår tjej som dog försvann också hastigt, och den andra fick som sagt vara själv i drygt en månad. Tyckte det var jättejobbigt till en början att behöva se henne själv, jag satt nästan hela dagarna nära akvariet och tittade på henne, tog upp henne, skämde bort henne lite extra osv. Men med lite tur fick jag tag i en liten pärla på ganska kort tid.
Som tidigare skrivet ovan så ersätter givetvis inte din sociala gemenskap samma slags gemenskap som från en annan gerbil, det märkte jag med min. Hon grävde inte lika mycket längre, det var säkerligen för att hon inte hade någon att gräva med…Men han kommer att klara sig ett tag! Ge den mer uppmärksamhet än tidigare, byt lite saker i akvariet som håller honom lite sysselsatt. Rasta honom lite oftare, titta efter så han äter ordentligt bara. Det är det enda du kan göra för tillfället. du kanske kan testa lite roliga övningar så länge med honom, kanske lite agility-liknande? Något som håller honom sysselsatt, och inte känner sig lika ensam.
Lycka till och det kommer ordna sig ska du se!
Har hittat en uppfödare med BEW pojkar så på söndag ska jag förmodligen hämta hem en pojke :) Men det märks på Ferrari att han verkar ha tagit Nikkis död hårt, tidigare har Ferrari gillat händer och gärna kommit och satt sig i handen men nu får han nästan panik varje gång jag lyfter upp honom för att gosa lite, det märks på honom att han förstått att allt inte är som det ska, han är inte riktigt sig själv. Hoppas verkligen han blir sitt vanliga jag med en ny liten kompis igen :)
Vad roligt för dig (och Ferrari såklart)!
Tror säkert att han kommer att må bra igen, låt det ta lite tid bara. Han kanske inte blir exakt som förut även med den nye individen, men det beror ju även på att det just är en ny individ han delar hem med, med en ny personlighet. Och de lär anpassa sig efter varandra. Nu menar jag inte till det negativa hållet, utan den nye kompisen kanske tar fram en till positiv sida hos honom också 
När min tjej blev ensam så var hon också mer skygg till en början, men jag lät henne ta tid på sig, och jag gav henne mycket mer uppmärksamhet. Mer vakande, försökte att vara så försiktig som möjligt. Dämpade rösten, mjuka rörelser osv. Nu är hon nästan precis som vanligt igen, nyfiken och ska hoppa upp på akvariekanten så fort jag tar av taket (som hon alltid gjorde innan).
Det ordnar sig ska du se!