1 år som gerbiluppfödare!
Nu har det gått ett år sedan min första gerbilkull kom till världen och jag har fått vara med om så mycket spännande detta året!
Allt från glada pigga små gerbiler som har vuxit upp och blivit helt underbara individer.
Varje gång man lyckas föda upp en kull och får vara med och se hur dom utvecklas är fantastiskt - det är då man blir påmind om varför man är gerbiluppfödare och det är värt allt - även dom tunga bitarna.
Jag har varit med om gerbilbebisar som fått luftvägsinfektioner och tyvärr avlidit trots medicin och veterinärbesök.
Jag har fått föda upp gerbilbebisar för hand för att mamman har stött bort dom.
I höstas så fick jag inga gerbilkullar överhuvud taget och varför vet jag inte men tror det berodde på att dom paren jag hade tillsammans inte var gjorda för varandra helt enkelt.
Det är mina lärdomar 2012 och i år har jag siktet inställt på en egen hemsida (jag är totalkass på att göra hemsidor så det kommer bli en utmaning) 
Och självklart också att bli registrerad uppfödare så jag kan sätta prefix på mina gerbiler.
Kan meddela också till alla dom som står i kö och är intresserade av gerbiler från mig - väntan har varit lång MEN nu har jag inte mindre än 2 gerbilkullar på gång
Den som väntar på någonting pälskligt väntar aldrig för länge!
Bild från min allra första kull:
Grattis! Själv är jag inne på mitt andra år!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Låter fantastiskt :)!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Grattis :) visst är det härligt att få följa gerbilerna ända från början :D
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ja absolut - man får följa deras utveckling på ett helt annat sätt än om man skulle köpa djur från tex djuräffärer och så vet man som uppfödare vad man får oftast också :)
Grattis!! :D Jag har gjort hemsidor förr så om du inte har tid eller ork att göra en så gör jag gärna en gratis till dig ;)
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Grattis på årsdagen! :) Har det kommit några bebisar i helgen?
Ossilian - japp, bebisarna kom i går :)
gerbil99: Tack :) jag PMar dig !