Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 536 ggr
[tiffs92]
0

Jag har två frågor.

Hej min gerbil är torr runt könsöppningen och hon har tappat en klo som växer jätte sakta . Hon är väldigt mager och äter inte så mycket. ( hon har alltid varit mager) hon är väldigt livfull och pigg.  vet någon om det är något fel på henne? när jag tar henne till veterinären säger de att det är inget fel på henne?

[Tassy]
0

Klon kommer tillbaka med tiden, men den kan bli lite deformerad.

Hur vet du att hon är torr runt könet?

Många gerbiler är mycket slanka i figuren, och kan då se smala ut. Om du tittar uppifrån på henne, är hon insjunken och liksom trekantig, eller är hon bara smal? Har du någon brevvåg och en liten skål så väg henne. En liten hona kan väga allt ifrån 50-55g och uppåt.

Har du kollat hennes tänder? Gnager hon nåt på saker?

[tiffs92]
0

hej.

Jag tycket det ser ut som om hon är torr.

Hon ser bara smal ut och liten, hon väger ungefär 50 g

hon gnager jätte mycket och det är inget fel på hennes tänder.

borde jag besöka en veterinär pga klon?

mickro
0

Hur gammal är hon? Sitter hon ensam? Är den ev burkompisen också smal? Har du avmaskat? Många frågor :p ta gärna en bild på henne uppifrån så vi får se henne :)

[tiffs92]
0

ja, jag kan försöka ta en bild.

nej hon sitter inte ensam och hennes bur kompis väger ungefär 100 g och jag har avmaskat. hennes syster bestämer och brukar bli sur på henne när hon äter. men även när jag släpper ut henne själv i mitt rum vill hon inte äta så mcyket heller. jag har två mat skålar.