Djuraffärer, nu sätter vi stopp!
Det är flera här som tycker dåligt om hur gerbilerna har det i många djurbutiker. För lite spån, för liten bur, inga saker, farliga hjul och dålig och fel information. Gerbilerna ska inte behöva ha det så, så nu sätter vi stopp! Inget mer sånt här. Gerbilerna ska ha det bra och när de köps ska de va glada, sociala och de aktiva djuren som de egentligen är. Om alla här på Gif som bor eller känner till en djurbutik som inte har det som det borde va för gerbilerna borde alla ta lite av sin tid och hälsa på de. Berätta för de hur det är, vad de ska ha och hur de inte ska ha. Vi borde stå på oss och säga till om detta för det är inte rätt! Jag ska själv göra det hos två djurbutiker som har det så här. Och alla ni andra borde också göra det! Och om ni inte vågar gå dit själva så få tag på deras nummer eller mail och ring eller maila de. För jag klarar inte en minut till med att tänka på hur Gerbilerna har det. Så nu gör vi detta!! Vilka är med mig?? Skriv och berätta om ni också tänker ta tag i detta och hur ni tänker göra det!
där som jag har sett gerbiler så har de stora burar, trätunnlar, sandbad, trähus och ett spånlager på minst 6cm tjockt lager
och de är glada och kommer gärna fram och hälsar på en, deras burar är terrarium
visst jag har inte kollat så noga i alla butiker så det kan finnas de som har det mycket sämre
#1 vad härligt för de! ;) men menade inte att alla har det så men vet några som har och tycker inte det är okej!
#2 förstog det, jag sponsrar enbart sådana djuraffärer som sköter om sina djur bra
#3 vad bra av dig!
Den dåliga djuraffären jag känner till, tar det rätt lång tid att åka till och jag åker därför inte dit så ofta, men kan försöka komma ihåg och prata med dom när jag åker dit igen! :) (om jag vågar, jag är jätteblyg, men kan försöka) Men samtidigt är ju djuraffärsgerbilerna ofta uppfödda av grossister, vilket också är ett problem, då dom inte bryr sig om djuren och bara avlar hur som helst .. :(
#5 okej, en kul at du ska försöka! men du kan ju skriva allt i ett brev och ge de till de också. Det är synd att de bara avlar fram de för att sen bli av med de. Men alla förtjänar en andra chans! ;)
# Precis! :)

När jag påpekade saker och ting för vår djuraffär så blev jag anklagad för att vara djurplågere då mina djur bor i gamla akvarium. Happy face!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#8 va!! dålig stil av de! men ta me mobilen eller dator och visa de bilder på hut andra har det, så att de kansle förstår att de har fel.

Har försökt övertyga djuraffär om hur det borde vara när det gäller flera djurarter..Tyvärr lever många djuraffärsägare kvar i det "gammla" tänket och fortsätter som de alltid har gjort.. De är så övertygade att det funkat si o så i 30-40 år så varför ändra? Jo,för att det finns mer kunskap om vad djuren behöver idag..Brukar jag säga ;) Det har de ju inget svar på..Borde göras mer kontroller av djuraffärer.
Själv håller jag koll på stans djuraffär. Jag har sett hur deras hamstrar bor & ska säga till dom nästa gång. Dom har saltsten & plasthus & man får ont i ryggen av att se hur hjulen ser ut…
Om dom skaffar in gerbiler så ska jag bannemig säga till dom på skarpen hur dom ska bo!
Men om dom inte skärper sig, vem/vilka ringer man då?
#10 vad synd att saker inte når fram till de…. men om du orkar så fortsätt. Vi måste få stopp på det här! #11 vad bra att du håller koll på de. men vad bra att du ska säga till de sen om hur gerbilerna ska ha det. ärligt så vet jag inte vilka man ska kontakta men man kan nog kanske prata med Svenska Gerbil Föreningen. så kanske de kan göra något åt det!
Okej tack! :)