Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 469 ggr
fastfrusen
3

Nya familjemedlemmar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade vi 3 stycken agoutifärgade hanar som är ca 6 månader gamla.
Efter någon som "tröttnat" sedan dem köpte dem i augusti.

Dem satt alla tre i en jätteliten dunabur med i stort sett inget spån och bara ett litet plasthus, inget att underhållas av.

Ingen av dem är direkt tam, men en av dem är mycket mer frammåt och nyfiken, det är han på bilden.

fastfrusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter någon timme i sitt nya hem såg det ut såhär, och det verkar som om de har koll på grävningen i alla fall ;)

[Tassy]
0

Härligt att dom fick komma till ett bättre hem, grattis! Glad dom ser ut att trivas ypperligt hos dig.

PaaatyPalm
0

Dem är från blocket va? Malmö? Mejlade henne med frågor gällande bild, kön & ålder, fick bara snäsiga korta svar tillbaka.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[KKlara]
0

Va bra att de kommit till ett bättre hem! :)

Gerbilles
0

Va skönt att dom kom till ett mycket bättre hem än sitt förra! Glad

fastfrusen
1

#3 Jo det var dem på blocket från Malmö som lades upp igår.
Fick också rätt korta svar men när vi väl var där var hon jättetrevlig och smsade efteråt och undrade hur det gått etc.

ks.gerbil
0

vad kul att se du verkligen vill att de ska få de bra :D grattis till dina tre nya grabbar ^^ hur håller du koll på vem som är vem? x)

Gerbil-hemsidan hittar du R

fastfrusen
0

Nu när man precis fått dem är det rätt svårt, den ena skiljer sig rätt bra. Är ljusare och har massa dina ränder i pälsen pga fällning. De andra två är mörkare och väldigt lika.

ks.gerbil
0

om du tycker det är för svårt kan du prova att försiktigt klippa en liten pälstufs på ryggen eller nåt då blir det enklare hihi

Gerbil-hemsidan hittar du R

[EmiliaLJ]
0

Så fin han är :3

Men vad har du för bur? ser ut som ett Ferplast- "smådjurs-akvarium", jag har en iaf. :)

fastfrusen
0

Nej det är ett vanligt akvarium som en vän har haft fiskar i tidigare. :)

[EmiliaLJ]
0

#11 jaha :P tänkte på den svarta ramen i botten :)

fastfrusen
0

Förstod det. Har ett likadant med guldkant också ^^

Det enda jag märker nu är att gerbilerna verkligen är nervösa och är knappt sådär "vanligt nyfikna".
Hon vi hämtade dem hos jagade runt dem i buren och sa att "du kan lyfta upp dem vid svansen det brukar jag göra" Även om jag rätt snabbt lyckades få upp dem genom att kupa handen runt dem, inte i svansen. ><
Hon berättade också att den ena av dem hade rymt, i lägenheten där hon hade både hund och katt.
Tror dem blivit rätt uppskrämda av människor rent allmänt. Och hoppas att dem kommer börja förstå att här inte finns något farligt.