Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 445 ggr
lizzie20
0

är det sant...?

Min kompis säger att honor kan börja bråka (riktigt ordentligt Altså) Om de känner lukten av en hane… Men jag har honor och hanar i samma rum, och de bråkar inte… Så hur är det igentligen?

//Lisa :)

[Zlarviig]
0

Vad jag har hört så är det sant. Om båda är fertila och de känner lukten av en brunstig hane så kan de börja bråka riktigt ordentligt. Det är iallafall vad jag har hört!

BettaSplendens
0

Hanar brunstar ju inte? :P Och nej, det är ingen fara att ha dom i samma rum.

[Zlarviig]
0

#2 Oj.. Jag menade om båda är fertila och en av de brunstar och de känner lukten av en hane så kan de börja bråka. Men det är bara vad jag hört.

Fast samma rum spelar nog ingen roll men att släppa honorna i samma rasthage som en hane varit i innan tex borde ju kunna skapa bråk isåfall.

Anne.K
3

Jag som föder upp har honor och hanar i samma rum och det är inga problem alls. Dock när man rastar gerbiler så är det viktigt att tvätta ytan i rasthagen om man använder samma till alla gerbilflockarna då de kan uppstå obalans i den flock man släpper ut om de känner lukterna av en annan gerbilflock som rastats där innan oavsett om det vart hanar eller honor där.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lizzie20
0

Ok bra!

//Lisa :)