Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1668 ggr
Emmysweet
0

Min gerbil har ätit plast

Min gerbil har ätit plast för någon dag sedan och nu ligger han i hop kurad som en boll (ungefär), han ligger bara i en hörna och andas jätte fort.
Hur och vad ska jag göra?

gothic_eve
0

Bajsar han normalt? Antar att det var hårdplast han har fått i sig - har man otur så sätter det sig på tvären i tarmarna. Hur ser han ut annars - låter han konstigt när han andas? "Klickar" det när han andas? Tyvärr finns det inte så mycket mer jag kan säga än att det är ett fall för veterinären om gerbilen överlever natten. När gerbiler blir sjuka och dåliga så går det tyvärr väldigt snabbt. Lycka till med lilla parveln!

Emmysweet
0

Tack! :)

Det är bara det att dom precis fått ungar när man släpper in han i en bur så sätter han sig i en hörna och blir en boll och andas super fort.

Vi släppte ut han i en säng så han fick röra på sig lite då är han hur pigg som hällst men när han är inne i buren är det samma visa igen? Gråter

gothic_eve
0

Jaha men då är det ju lite andra omständigheter. Bor pappan tillsammans med mamman och ungarna? Ibland så kan det hända att mamman stöter ifrån sig pappan när hon precis har fått ungar - det kanske kan vara något sånt - att han inte känner sig "välkommen" i buren?