Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 797 ggr
Candy123
0

Liten fråga

Kan man ha gerbier om ens pappa är allergisk mot spån som dammar, så min fråga är finns det spån som int dammar och ger bra gräv möjligheter? Och luktar gerbiler?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[EmiliaLJ]
0

Ja, det finns spån som är nästintill dammfritt, t.ex alspån, men det är tyvärr svårt för gerbilerna att gräva i det. Så måste man blanda det med massor av hö, halm, kartong, toarullar, papper etc. Och toa-lätt är också nästintill dammritt, fast som jag förstått det är det ännu svårare att gräva i.

Och gerbiler luktar ingenting (enligt mig och många andra) Glad

Gerbilles
0

Det finns spån som nästan inte dammar alls, t.ex dom #1 skrev och det går inte så bra att gräva i enbart t.ex alspån, då måste du blanda det med hö, kartong, papper m.m. Gerbiler luktar väldigt lite, nästan ingenting! :)

[EmiliaLJ]
0

#2 jo, menar väldigt lite Skäms

Disyerto
0

Jag är själv överkänslig mot kutterspån så jag ska nu testa att ha blandat strimlat papper+lättströ. Kan medela senare hur detta funkar för gerbilerna, det verkar funka för mig i alla fall.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

[Tassy]
0

Man kan även ha en liten luftrenare vid buren som suger upp damm och allergener (är själv allergiker).

Candy123
0

#5 vad kostar det

[Tassy]
0

Det beror helt på modell. Glad Från några hundringar upp till flera tusen. De små man hänger på väggen brukar inte kosta mycket, men bör räcka gott för att samla upp dammpuffar som gerbilerna rör runt etc.

ks.gerbil
0

5# får jag fråga vart du köpt deb? för jag har problem med dammig spån vilket är typ det ändå jag kan hitta så en luft renare kanske skulle kunan hjälpa lite?

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Tassy]
0

Just min luftrenare är en värstinggrej för flera tusen då jag är så fruktansvärt allergisk av mig. Tungan ute Den är iallafall köpt på tretti.se, men deras utbud börjar tyvärr på tusenlappen, sen går det snabbt uppåt. Rynkar på näsan

ks.gerbil
0

Funkar den? Går snabbt (eller ungefär ;)) att tjäna ihop 1000-1500 om jag vill *harkel* xD

ks.gerbil
0

hm… tack ska se om jag kan fè ihop 2000 da hahahaha

ps. har inte svenska bokstaverna ;)

PaaatyPalm
0

Är också otroligt känslig mot dam, spån osv. Men jag har löst det så ned papper! Slänger ner alla möjliga kartonger & låter gerbilerna tugga itu dem & utav det så bildas det små "remsor" perfekta! Mina gerbiler bygger riktiga värsting tunnlar :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Candy123
0

#4 meddela Järna hur det funkar :)

ks.gerbil
0

Toa-Lätt Annars?

[Jessica_91]
0

Jag ska köpa en luftrenare (så fort de får in modellen i fråga igen) som jag läst mycket gott om på Råttor iFokus. Den är billig på bara 600 kr och alla i tråden på Råttor verkar vara supernöjda med både lukt och kvalité på luften i rummet där de har råttor och luftrenaren. Är väl därför som den tagit slut i lager två gånger de senaste månaderna när jag kollat för att köpa en Skrikandes. Men i mars så ska det komma in fler. Glad

Tråden ang. luftrenaren: http://rattor.ifokus.se/discussions/4e9e6e7288f4725006021659-luftrenare

Själva luftrenaren: http://www.sproutinghealth.se/xj2000.html

[Tassy]
0

#16 Ja! Där är den jag tänkte på. Den ska vara kanon, och är billig.

ks.gerbil
0

den där ska jag nska mig som födelsdags present x) nä okej men 600 är ju hur billig som helst..

gothic_eve
0

Ska också skaffa en till övre hallen där Gerbilerna bor!