Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 393 ggr
panini
0

Viltfågelblandningar?

Har sett att de har i min matffär Viltfågelblandningar för  49.90 för 4kg.

Kanmna använda detta i deras mat och blanda ner? Dt står att det bara innehåller Spannmål och Fröer. Och den ser väldigt fin ut! :)

PaaatyPalm
0

Ja varför skulle du inte kunna :)?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

panini
0

Haha, mamma sa att jag skulle fråga först!  ;P

Anne.K
0

Består inte de mest av feta fröer? I såna fall kanske man ska va lite sparsam. Men beror ju såklart på hur stor sats du blandar förstås :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Wony
1

#3 Inte alla består av bara fröer, i många har man blandat i uppåt 50% havre och vete bland annat. Men det måste man kolla på varje förpackning, för det kan skilja stort mellan de olika märkena. Glad

Anne.K
0

#4 ah okej :) utgick bara efter de blandningar jag sett här omkring, de har mest bestått av solrosfröer och andra feta fröer. Men finns det såna med mycket havre och så, så ser iaf jag inget tokigt om man använder sådan blandning :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Wony
0

Ett exempel är http://www.djuromaskin.se/viltfagelfro/188-0 Glad

Sedan om man blandar med vanlig mat tror jag nog inte att det ska vara något problem, och vill man kan man nog plocka ut lite av fröna och ge som godis separat.

panini
2

Ja, nästan hela påsen är genomskinlig så att man kan se blandningen, och nästan allt i den är Spannmål. De enda fröerna är solrosfrön och det är inte mycket i den, så jag tyckte att den var helt okej till ett bra pris! :)

Wony
0

Då tycker jag att du ska köra på det, i alla fall blanda ut lite av det med vanliga maten. Inte byta allt, bara… Tungan ute

panini
0

#8 Hih, var så jag tänkte! :) Annars hade de nog blivit smala! ;P

ks.gerbil
0

vi hade lite hemma och jag gick ibland och snodde ett par solrosfrön xD

Gerbil-hemsidan hittar du R