Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1045 ggr
Emmysweet
2013-01-03 19:44
0

Nyfödda gerbiler

Hej?

Köpte två gerbiler för ett tag sen och han jag köpte dom av sa att det var två hanar, men i natt vaknade jag av en shock när det låg 6 nyfödda gerbiler i buren?

Vet ingenting om gerbil barn dock och var inte berädd på att detta skulle hända så vill veta så mycket som möjligt Tack i förhandGlad

gothic_eve
2013-01-03 22:40
0

Börja med att separera på dina vuxna gerbiler fort som attans - dom parar sig direkt efter födseln igen! Sen låter du bebisarna vara kvar hos honan (den gerbilen som har stora bröst på undersidan av magen) Honan kommer att sköta om bebisarna själv. Men om du köpte dom från en djuraffär skulle jag absolut gå tillbaka dit och säga att du har fått en av varje kön och art dom får ta hand om mamman och ungarna när dom har blivit ca 6 veckor. Har du köpt dom från en uppfödare så ring den omedelbart och berätta hur det ligger till så kommer säkert han\hon att hjälpa dig. Lycka till

Denna kommentar har tagits bort.
mickro
2013-01-04 00:12
0

#1 kan ju även vara två honor. Hon kan ju ha blivit dräktig innan. Kolla könen och är du osäker ta kort och lägg in här :)

Gerbilmamman
2013-01-04 16:32
0

Hej

Detta verkar vara ett mycket återkommande faktum! Hände mig för ca en vecka sedan!

Jag har fått två honor som skulle ha varit bebisar…visade sig dock att den ena var dräktig (vilket den inte skulle ha kunnat varit om det var en unge).

Jag har beslutat mig för att lämna tillbaka de två stora Gerbilerna och 3 av bebisarna och ha kvar 2 av bebisarna… Mannen min är dock inte riktigt med på min ide och vill behålla de två stora också!

Lycka till med bebisarna..Jag fick tipset att ge mer foder gärna med mycket protein samt se till att det alltid finns mycket vatten att dricka.