Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 676 ggr
gerbil123
1

Hjälp Carefresh

Idag var mamma inne i stan och skulle köpa ny mat och spån till piff och Puff! Men spånet var slut och då sa han som jobbade där att man kunde köpa carefresh! Mamma vet ju inte så mycket om gerbiler så hon köppte det! De räcker ju inte tills att fylla hela min bur men man kanske blanda ut med spånet? Det är som små pressade toapapper bitar. De dammar lite men eftersom jag ska blanda ut det med papper spån och hö kanske det funkar endå eller? Men är det nån av er som har använt det eller är det ens bra för gerbiler!

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

gerbil123
0

Jag puttar upp lite eftersom jag behöver svar ganska snabbt:)

Mvh

panini
0

Måste bara fråga var du har köpt det? Har bara sett Carfrech i videos från USA på Youtube. Men är det de färgade pappret?

gerbil123
0

Det är en affär som heter rilo zoopermarket som bara finns här i Jönköping:) den är vit:)

Mvh

gerbil99
0

Jag fick som råd av en djuraffär att blanda ner Carfrech i spånet eftersom att det höll upp gångarna bättre. Jag tyckte faktiskt att det fungerade bra då gerbilerna också använde det som bomaterial och det liksom höll ihop spånet bättre. Jag tycker att det är bra och det verkar inte vara några konstiga ämnen i det heller. ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

gerbil123
0

Aa det va de jag tänkte med:) vad bra då Kan jag blanda ner det när jag städar:)

Mvh

gerbil123
0

Puttar upp

Mvh

mickro
0

Det funkar jättebra att blanda det med spånet. Jag använder det i alla mina burar, köper det på Bromma zoo :)

gerbil123
0

Vad bra:)

Mvh

gerbil99
0

#7 Jag köper också mitt på Bromma zoo ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus