Hur många?
Hur många reservburar har ni uppfödare, och även nii andra såklart!
Och hur många tycker ni man ska ha i reserv då man är Uppfödare. Har själv funderat på 3-4 styckna. Men om man är Uppfödare ska man kanske ha fler eller mindre?
Tack på förhand!
//Johanna :)

Har tre burar & två större Petboxar, petboxarna är ju inte lämpliga men helt ok för någon dag enligt min mening. Jag vill nog ha ungefär 4 stycken, sen får man hoppas att alla gerbilerna inte börjar bråka sammtidigt, vilket är ganska långsökt att dem ska.
Vill inte sitta med hela lägenheten full utav tomma burar heller precis.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Haha, nej det vill man ju inte! ;P
Men man kan ju ha samlor, för de kan ju stå i varandra! :)
När jag hade min lilla uppfödning hade jag 5-6 130L samlor ståendes som reserv.
Oj det var många, då kan jag skriva upp 5st istället! :)
För sen så behöver jag ju några till hamstrarna också..
Hos mig varierar det mellan 2-3 reservburar just nu. 2 har jag lediga just nu. Efter försäljning kommer jag få 2 tomma burar till varav en kommer dock bosättas på en gång. Så burarna är i rörelse mest hela tiden gällande in och utflyttningar. Men försöker väl att se till att alltid ha minst en bur ledig i alla lägen. Sedan har jag även två burar till i källaren att kunna ta upp om det verkligen skulle krisa.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har 1 låda som reserv bara till gerbilerna som jag inte avlar på, men sen har jag runt 15 reservburar till mina guldhamstrar/dvärghamstrar då jag avlar. :)
Vad har du då för burar Ronja..? :)
#8 Samla lådor, två 130 liter och 23 i storleken mindre, vet dock inte exakt hur många liter. :) och resten är duna burar. Jag har nu ca 20 hamstrar, men har haft upp imot 70. Då hade jag mer burar, men tänker aldrig komma upp till det antalet igen. :)
Tänkte väl att de flesta måste vara Samla :)
OJ, SHIT!! Det var många det! Och de måste ju bo en och en, hehe! ;D
#10 hahah ja det var lite för mycket egentligen! Ja, tur att man hade en del dvärghamstrar inblandade, annars hade jag ju haft 70 burar. Tur att dvärghamstrar bor i grupper/par. :)
3-4 är ju bra att ha själv tycker jag att jag har ungefär 0 passande gerbilburar i reserv hela tiden 
MvH Tsunamis
#12 Du får köpa nya samlor och ha i reserv! ;P
Gjorde ju det strax innan nyår :(
MvH Tsunamis
Fast jag har ett par st 50L som det bott möss i. Men jag är så nojjig över att gerbilerna ska tugga bort kanterna runt nätet som sitter på sidorna av buren och vips rymma.
MvH Tsunamis
Nä, stackars dig! Det är ju inte så kul att behöva köpa nya hela tiden! :(