lite frågor
hej jag har två frågor
1.jag har en ödla på skolan som har en vatten grej som har
blivit förliten för honom och tänkte ge den till mina gerbiler.
jag undrar om det går så att de inte blir sjuka.
2. då ger biler knuffas , är det som människor då? mina
gerbiler har ställt sig på bakbenen och knuffats lite med
ena "armen". visst börjar de inte bråka av det här heller för än så länge har jag ingen extra bur.
mvh Lina.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Den första frågan kan jag inte svara på utan att veta exakt vad det är. Vad för material är "vattengrejen" gjord av och hur ser den ut? 2. Det låter som om dina gerbiler bara "smågruffas" och skojbråkar. Hur gamla är Gerbilerna? Är dom ganska unga så visar dom sin Dominans mot varandra genom att "brottas" lite och försöka "bestiga" varandra. Håll dock ögonen öppna om dom skulle "bolla" ihop sig och börja pipa och studsa omkring i buren för DÅ måste man sära dom direkt!
jag tror att den är gjord av keramik och den ser ut som ett smalt berg ungefär. den har en typ av skål där nere som de kan dricka ur.
gerbilerna är 5 eller 6 månader gamla. jag köpte dem på zoo butik för jag hittade ingen uppfödare och det är två honor.
tack för ditt snabba svar!
// Linah
Gerbilsidan

#2 om du lyckas få den ren så är det nog inga problem, grejen är väll dock att ödlor har en hel del bakterier som andra djur normalt inte har. Men om du kokar den så bör alla bakterier dö.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Vad ska du ha den till?
ja jag och min mamma har pratat om att rengöra den men visste inte hur så passa på att fråga här. ödlan min kan bära på salmonella men hoppas att det fungerar att koka den.
tack för svaret 
// Linah
Gerbilsidan
de kan ha den sm klätter berg eller dricka ur. fast självklart att de får
vattenflaska också
// Linah
Gerbilsidan
ganska ofta då jag tar upp mina gerbiler springer de omkring och bajsar. nästan överallt.
brukar alla gerbiler göra det eller är de nervösa?
// Linah
Gerbilsidan
1. Koka den och tvätta av med rödsprit som sedan får dunsta bort.
2. Gerbiler "boxas" så som du beskriver, som en del av sin sociala samvaro, dom leker. Det är ett harmlöst sätt att göra upp om rang, samtidigt som de busar.
vad bra att veta. imorgon ska vi hämta ett akvarium på hundra liter
som jag ska ha till mina två honor.
tack för ditt svar!
// Linah
Gerbilsidan