Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 392 ggr
[Marro98]
0

Kullar till sommaren/våren

Hejsan hoppsan allihop!

Jo jag hoppas på gerbiler i år & jag funderar på om det finns någon som kanske ska ha en kull någon gång i Juni - Juli? Eller nu i vår.

Färger spelar inte så stor roll, men helst inte black eller något i den stilen. Men somsagt så spelar färger inte så jätte stor roll utan jag är ute efter mysiga pigga & friska gerbiler :)

Jag finns som jag har skrivit i en annan tråd i Strömstad nära tanum/uddevalla. Men jag åker ner till göteborg då & då.

Skriv gärna vart ni finns & vad för färger som väntas.
Stamtavla ger ett pluss i kanten.

Hoppas bara inte att det är för tidigt för att leta kullar som kommer till våren/sommaren haha :P

panini
0

Mina första kullar kommer förhoppningsvis komma nu till Våren, kenske sommaren.. Om allt går som det ska. MEN.. färgerna är Black och Ev. DEH och Nutmeg. Kan skriva mer när jag har fått hem djuren från Tsunamis. :)

[Marro98]
0

Kan ändå vara intessant :)
Men vart finns du?

Anne.K
0

Jag kommer förmodligen ha en kull till våren dock är den nog tyvärr alla ungar redan reserverade av de som ställt sig i kön. Men man vet ju heller inte om någon ångrar sig trots reservationer. Dock är detväl mest troligt att ungarna kommer vara black då avelsparets första kull blev ju bara black och två vittecknade. Men rent genetiskt så kan dessa färger dyka upp: black, slate, nutmeg och silver nutmeg. Så ska bli spännande och se om ungarna blir annat än black i nästa kull.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

panini
0

#2 Jag finns i Sjöbo Skåne. Retså nära Ystad för er som inte vet var det ligger, hehe, liten avlägsen By typ. Men nära till allt! :)

Var bor du? ;)

[Jessica_91]
0

#4 Det står i hennes första inlägg. Glad

panini
0

Oj, ja misade det, hihi! ;P

Men det går ju alltid att ficka transport! :)

[Marro98]
0

Det kan vara intressant! :)

#4 & #6

Ja som #5 säger så finns jag i Strömstad & transport brukar ju gå att fixa :)

gothic_eve
1

Vi är ju ett par uppfödare här inne som får ungar med jämna mellanrum. Själv har jag haft lite dåligt med ungar i höst men hoppas på fler kullar under våren här nu! Har också dom som står i kö, men hoppas på ett flertal kullar. Alla mina gerbiler har stamtavlor. (Skulle inte våga avla utan) ;)

[Marro98]
0

Somsagt så är nästan allt intressan :)

Men jag kommer inte att skaffa gerbiler innan min ena hamter har dött.
Och jag måste bli av med min senaste hamsterkull :)
Ska dra ner på guldhamstrar för att skaffa gerbiler.