kräsna gerbiler
fler med kräsna gerbiler? mina äter inget utöver grund fodret… Härom dagen fick dem ägg, bröd, massvis med olika rotfrukter osv Jovisst har dem smakat liiiite (de flesta), men som allt annat jag erbjuder dem så blir det ratat.
Vad är era gerbilers "favorit"?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Mina älskar ärtor! ^^ Knäckebröd och brocolli är oxå ganska gott, men ärtorna försvinner nästan på direkten! :)

har nog inte testat ärtor faktist! Knäckebröd är ingen hitt dock & inte heller kokt brocolli, får ta och testa med rå :)
20 årig djurgalen moder*
Ärtor, majs, broccoli, pasta, knäcke och maskrosblad brukar funka hos de allra flesta men jag säger som du utöver det är gerbiler rätt kräsna!
MvH Tsunamis

Jo det är ganska tråkigt faktiskt, är ju en tidigare "rått tjej" så är van med att ge stora skålar som är tomma på ett naffs :P
Idag fick dem gul paprika, potatis, morötter & gurka + köttbullar. Köttbullarna & gurkan var nog acceptabelt iallafall..
20 årig djurgalen moder*
mina äter nästan ingenting… De har två olika matsorter, en skål med hamstermat och en skål med osötad müsli med alla fyra sädesslagen, de får knäckebröd, nötter, frukt och grönsaker leverpastej, kattmat och alltid färskt hö, iblland får de russin eller annan torkad frukt.
Det blir så att jag oftast får kasta allt som jag nämnde ovan förutom "grundmaten", godiset (russin, torkad frukt) och höet. De kan gnaga lite smått på några saker ibland men oftast äter de inget annat än maten och höet.

Men dina två bebisar, Modig och Brorsan, äter med stor aptit. Gillar det mesta faktiskt. De har förresten flyttat in i en 130 l samlalåda nu - gräver som galningar :))
Mina är likadana, äter i princip inget annat än grundfodret och solrosförn. Jag har prövat allt kan man säga, gjort egen barnmat osv men det mesta faller dom inte i smaken för förutom ärtor och majs, det är dom galna i! :D
ägg brukar faktiskt gerbiler inte gilla heheh, är du säker att de bara inte va hungriga? hur länge hade du i maten?
barnat brukar också gillas, t.ex. potatis och majs eller något med morötter då de är söta.
prova annars frukt som äpple och päron eller bär, jordgubbar, blåbär, björnbär hallon de går alla bra. annars har dem andra listat bra saker känner inte att jag behöver lägga till något :)

Har testat näst intill allt, flera ggr. 1 dygn +/- brukar det få ligga, grönsaker & dylik något längre.
Hundmat, kattmat, barnmat osvosv ratas. Har en son så dem har blivit erbjudna alla möjliga mat kombinationer då jag gjorde eget till honom :)
20 årig djurgalen moder*
Har du provat Makaroner eller pasta osv? Eller kött?
Mina älskar iallafall ÄRTOR!! De stannar inte kvar i skålen så länge. Och en dag så blötade min mamma bara lite havre och lät det torka en liten stunde och de älskade det. Och även någon sorts sallad gillade de, skriver sen vad det var när jag har kommit på vad de hette.. :*
haha, mina är lika danna! Man nästan trycker maten mot munnen men nej nej, inget ska i. Makaroner som blivit snabbt kokade en liten stund verkade dem gilla! testa vet ja 
Med vänliga hälsningar Mika & Oso 
Kokt fisk och kokt nötfärs är ganska poppis här. 

Har gett dem överbliven pasta, både ris, spagetti & macaroner, inte testat att ha dem sådär halv klara dock :)!
Ätror verkar vara oerhört populärt :)! får ta och testa det imorgon :) Ger ni "råa" eller kokta?
Dem har fått smaka Lax tilllagad i ugn & både köttfärs & corn :)
20 årig djurgalen moder*
prova majs - det säger bara BOOM så är det uppätet ;)
(sött och gott)
Nej vi har bara sådana frysta Ärtor som vi sedan tinat upp. :)
Mina är likadana men ärtor och sallad älskar de:)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
På sommrarna kan du proa att ge maskrosblad, mina älskar det! :)