Bättre eller sämre
Var just till djuraffären och kollade på gerbilerna och jag undrar Om de vid er djuraffär har det bättre eller sämre. I "vår" djuraffär tycker jag djuren har det jätte dåligt gerbilerna har jätte lite spån och en del har hjul och är ensamma :( Skriv järna hur gerbilerna i "er" djuraffär har det bättre/sämre Bur 1 I denna bur var det 4 gerbiler, denna bur är den "bästa" tycker jag
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Bur 2 denna bur är det en mamma med sin kull
#1 glömde bild
Bur 3 i denna bur bor det en ensam gerbil :(
Bur 4 i denna bur bor också en ensam gerbil

våran är helt kass. Han har en vanlig liten gallerbur, två plans. Där ksn han utan problem trycka in 6 gerbiler. Va inne där en gång och riktigt bråkade med honom, skrek på vandra osv :P
Då hade han en hona med 3 hanar i den buren, jag påpekade att dem parade sig och han gick dit och kollade, frågade dessutom mig vad könen var osv. Men ännu var det inget bråk, förstår att det kaaan bli fel. Men sen när han säger att han inte ska separera honan från bröderna(?) blir jag förbannad, ännu argare blir jag när han kallar mig djurplågare för att mina vistas i akvarium/terrarium. Jag menar, Bitch please…
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Det är lite olika … Den lilla djuraffären (arken zoo) som är närmast där jag bor har inga gerbiler, men djuren där har det ganska okej. Sen finns det en stor djuraffär som har alla möjliga sorters djur. Massa olika fiskar, ödlor, marsvin, hamstrar, fåglar, gerbiler m.m. Gerbilerna har kanske ett 50-65 L akvarium med nästan inget spån så man ser glasbotten. Gerbilerna brukar vara iaf 2 o 2, men en gång såg jag en liten ensam gerbil som satt själv och skakade i ett hus. :'( Och sen så finns det en nyöppnad djuraffär (en till arken zoo) vid mitt landställe. Den är toppen! :D Gerbilerna har akvarium med en massa spån och inga plasthus. Dessutom är gerbilerna och dom andra gnagarna i ett eget rum och fåglarna i ett eget rum så dom behöver inte heller höra dom tjattra! :)
säger som #6 det är lite olika. I en som heter Rilo zoopermarket hade dem det superfint lite små burar med ändå fint för en av de som jobbar där har gerbiler själv. De hade mycket spån och inga hjul eller dylikt. Men nu har den bara blivit sämre och sämre:(
Den lilla (arken zoo) är det bara en tjej som jobbar i och hon sa att hon inte kunde så mycket om gerbiler så hon inte hade några (vilket jag tycker är bra)
Sen så har vi djurmagazinet… Där bor de i ca 30 cm höga och 35 cm långa burar:( Så där är jag nästan aldrig!
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Kan tillägga efter att ha läst #6 att "våra gerbiler" endast har plast leksaker + att han ger dem hamster vadd, när jag även påpekade det så var hans ursäkt att om det skulle vara farligt skulle det ju självklart inte säljas & vara lagligt i sverige, ryser i hela kroppen, förstår inte hur man kan driva en DJURaffär utav att ha någon vidare kunskap alls.
Detta är en Arken zoo affär för övrigt men drivs privat eller hur det är..
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Enda djuraffären med gerbiler jag sett här har varit dålig.
En bur med kanske max 2 cm spån, hjul och en ensam hona.
Sålde "gerbilpaket" med 1 gerbil tillsammans med gallerbur och tillbehör (b.la hjul)
Jag besöker nästan aldrig djuraffären i stan. Senast jag var där så hade de iaf inga gerbiler. Köper all mat och tillbehör via nätbutiker. Endast sanden köper jag i djuraffären. Men det blir en stor säck så brukar dröja ett par månader innan nästa besök igen för en ny sandsäck.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Djurmagazinet i Farsta är den affären jag brukar gå till. Dock så är inte det bästa djurhållningen. Gerbilerna bor i terrarier nu (förut bodde dem i dunor) med lite spån, hjul och små hus. Men detta är inget om man ser djurrumet i bromma zoo. Usch säger jag bara. Stackars gerbiler och hamstrar som bor i små terrarier med ca 1-2 cm alspån. Även med hjul och små hus. Har dock inte varit där på ett tag nu men glömmer inte bilden av de små stackarna. Stereotypiskt beteende, smutsiga och livlösa va dom :(
#11 Då har du oxå varit på Bromma zoo, det är den dåliga djuraffären som jag beskriver i #6. Första gången vi va där så tyckte jag den var en toppen affär, tills jag o mamma gick in till djuren … :( Kommer fortfarande ihåg gerbilen som satt och skakade i sitt hus … :'( Usch!
#12 jag har praktiserat där också. Det hände ofta nångång att en guldhamster rymde eller att en fågel dog. Riktigt hemskt :( #0 oj så stora burar! Jag förstår inte varför inredningen är sådär då? :/
Vi har två djuraffärer där jag bor, Djurmagazinet och Arken zoo.
I Djurmagazinet har gerbilerna (och hamstrarna) pyttesmå gallerburar och plasthus, det var längesen jag var där inne så kommer inte ihåg mer och jag vet inte om dom har ändrat.
På Arken zoo har gerbilerna det ganska bra, de bor flera stycken hanar (om djuraffären har rätt) i ett fint akvarium, dom har dock ett slags strö som det inte går att gräva gångar i och inte särskilt mycket heller, på en del ställen där gerbilerna grävt så ligger det inte något strö där, annars har gerbilerna det bra där :) Det är även en väldigt seriös djuraffär som jag köpt en undulat (till sällskap till mina andra undulat när hans kompis dog) och mina två gerbiler, alla tre är snälla och har inga betéendestörningar eller något + att de är pigga, busiga och aldrig varit sjuka.
Djurmagazinet här har stackarna i dunabur med hjul och saltsten.. tror de har ungar med mamma ibland. Den andra har en sån som är halvt akvarium och halvt galler, de är ensamma ibland.. man ser inte så tydligt..
Där jag bor finns både djurmagazinet och Arken zoo, men måste säga att Djurmagazinet är sämre och Arken zoo bättre :P På djurmagazinet där jag bor, har gerbilerna plasthus nästan INGET bottenmaterial och hamsterhjul :( Och på Arken zoo så har dom ganska mycket bottenamaterial och bor i akvarium utan plasthus och hjul :)
//Elina ♥
På Arken zoo där jag bor (Västerås) är det inte så bra.
Gerbilerna kankse har 5 cm bottenunderlag men det ser ändå väldigt rent och städat ut. Dock skulle de behöva bättra på inredningen rejält för det är oftast bara ett litet trähus i ena hörnat och en sand och matskål i det andra, inget mer. Dessutom har jag sett flera gånge att det bott ensamma gerbiler i burarna. Ett pluss är i alal fall att djuraffärn har sina gerbiler i akvarium och inte gallerburar!