Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 608 ggr
PaaatyPalm
0

Gerbil hanar i Skåne efterlyses

Någon gång nu i vår är tanken att min lilla Argent cream hons ska få bli moder. Men då hon är släkt med hanarna jag har (+ att både hon och dessa är tecknade) så går ikke det så nu slänger jag in en "efterlyses tråd" i hopp om att hitta den perfekt hanen :) Krav; helst dove, Argent cream, lilac eller dylik, endast intresserad utav rödögt/rubinögt iallafall! ej tecknad, men hör gärna av er ifall ni "uppfyller" de andra kraven, kan vara bra att veta inför framtiden :) annars så söker jag såklart en trevlig hane som aldrig bitits "med flit". Han får gärna vara reggad i shf (som tösen är) & gärna lite kraftigare. Bra stam både hälsosamt, psykiskt & fysiskt. Osv osv Honan jag har är egenuppfödd, modern är från tsunami. Söt & check tös som finner sig i allt. Snart 3 månader så tanken är med en parning runt mars-april (?) beror lite på aktuella utställningar osv, hehe. Berättar gärna mer om mig & mina tankar här eller på mejlen, paaatypalm@hotmail.com

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

panini
0

Men sålde du inte dina gerbiler för att du skulle flytta..? Tyckte att jag såg de på blocket.

PaaatyPalm
0

Nix, ingen utav mina har flyttat förutom den senaste kullen för någon månad sedan. Men du har rätt att dem varit där ute. Fick först inte ha djur i bostaden så i paniken om att bli bostadslös slängde jag ut dem där med slogs vidare då jag inte hade mage till något annat. Dock snackar vi nu om september/oktober, så det är ett tag sedan :P Som sagt, alla mina finns kvar & kommer aldrig sälja dem.

20 årig djurgalen moder* 

panini
0

Jaha! :)

Men jag vet bara att de är riktigt söta, har ju sett de på SSV:s Utställning ;D

PaaatyPalm
0

Jo dem är underbara :)! Blir en rejäl uppdatering bland min flock nu i sommar så det ska bli kul. Både brambles kull & sen inköp utav någon flock honor & hanar.

20 årig djurgalen moder* 

Tsunamis
0

Hejsan Patience, kul att du fick trevliga bebisar efter henne som du vill avla vidare på! Jag har nog en/två hanar som kan vara intressant för dig att kika på. Det är två importer från Holland som jag fick med mig hem för några veckor sedan men inser att de måste nog få flytta till förmån för lite andra gerbiler som får stanna istället. En Argente ca 4m och en Red Eyed Honey som är 8m. Kan PMa/maila efter helgen så kan jag ju skicka över bilder också.

MvH  Tsunamis

PaaatyPalm
0

Hejsan :)! Det vore toppen :)!!

20 årig djurgalen moder* 

panini
0

Tsunamis, Är inte Argenten Rex? :)

PaaatyPalm
0

#5 blev ett snabbt svar innan, var lite i högvarv, haha. Hon är helt fantastisk! både modern & dottern :) Även desire lennklo (porlamarkens) tog två töser och har redan bokat in sig på 2 till inför denna kullen :P

20 årig djurgalen moder* 

Tsunamis
0

Kul att Desirée vill ha också :) REH hanen bär på svart, så han kan ju ge dig lilac m.m Argenten gör inte det vad jag vet men båda är i alla fall trevliga. REHen är väldigt stor den andre tror jag blir stor han med han har ju inte växt färdigt. #7 nej han är inte rex det är burkompisen som är det. Hade hoppats att använda Argenten lite längre fram till något men jag har lite burbrist så då får jag sålla ut(tyvärr!)

MvH  Tsunamis

panini
0

Såg nu att det var Bew:en och Lilac:en som var Rex! :)

PaaatyPalm
0

Låter helt perfekt, Är dem släckt? För annars kan ju Argenten kanske kan bli far till Brambles (som honan heter) blivande dotter :) Om allt går som jag planerar förstås :)

Jobbigt när man inte har alltför stort utbud gällande hanar, hade ju varit perfekt om man hade haft någon här nere som också höll på så man kunde låna ut hanar till varandra & dylik.

mmmmh, rexade gerbiler, ställer mig gärna i kö på 2 sådanna ;)

20 årig djurgalen moder* 

Tsunamis
0

Nä de är inte släkt, skulle du vara intresserad av båda så kan jag ju släppa ihop dem innan också om du helst vill ha dem ihop ett tag innan de får var sin partner :) Jupp rex är på gång. Den äldre av de två jag tog in han har fått sig en tjej så det dyker upp sånt här lite längre fram!

MvH  Tsunamis

PaaatyPalm
0

Haha, ja det är väll lika bra att ta båda ;) Måste ändå ha ner några hanar inför framtiden & är inte sugen på att besöka djuraffärerna precis..

mysigt! hör gärna av dig för uppdateringar :)!

20 årig djurgalen moder* 

ossilian
0

Vad kul att du ska fortsätta på den linjen. Hennes bröder är helt underbara! Och du har ju en gåva när det gäller hantering av djur. Du är Mollys idol :)) Såhär gör Patience…:) Killarna växer som bara den och är superbundisar. Ska skicka bilder till dig nån dag.

PaaatyPalm
0

#14 Kul att se er här :)! Ja hela kullen verkar ha blivit helt fantastiska, har fått väldigt bra respons från alla köpare.

Nej va rörd jag blir, haha, hoppas vi ses snart igen :)!

20 årig djurgalen moder*