Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2016 ggr
panini
0

Till Uppfödare!

Hej igeeeeeeeeeeeen! ;P

Jag undrar om ni uppfödare har någon bild på hur det ser ut  där ni kanske har era burar, kanske tom ett djurrum? :)

Och jag undrar, om man föder upp och har sina gerbiler, kanek inte alla, men hur stora är antonius stativ och hur mycket rymmer "burarna"? Vad har ni för "burar"? Vad har ni köpt antonius stativen och "burarna?

Haha, Johanna ;)

moawi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Antoniuslådorna är bara 50 liter tror jag så de passar inte så bra till gerbiler.

Jag har blandade akvarium som jag köpt på blocket, hornbach, loppis resp. fått av bekant. Inga burar under 100 liter. Sen har jag två 130-liters samlor oxå. Jag behöver köpa några till snart och jag har bestämt mig för att inte köpa fler tunga akvarium utan bara samlor då de är lättare att städa och flytta.

Just nu bor jag tilfälligt i min brors gamla rum så jag har det lite trångt med mig och djuren här, men så här ser det normalt sett ut hemma hos mig, i mitt riktiga rum (dock inte alla burar med på bild):

panini
0

OJJ! Är de bara 50L! :O Trodde att de var 100L..

moawi
0

Kom på att jag lika gärna kan ta en bild med mobilen på det tillfälliga rummet så jag tog ett panorama precis nu härifrån jag sitter 😉

ks.gerbil
0

tycker också det skulle vara roligt att se :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

panini
0

#2 - #3 Men gud så fint Moiz, så vill jag också ha det ^^ Hur många burar har du..? 9 st? ;)

moawi
0

#5 Tack! :) Ingen superordning i det tillfälliga rummet men det är ju just det - tillfälligt :P Just nu är det 6 upptagna burar men det varierar ganska mycket fram och tillbaka. Lär bli fler i vinter med många kullar Oskyldig

ks.gerbil
0

Är det stökigt för dig? Hahaha det är ju skit fint xD

Tsunamis
0

Kan ta och knäppa en bild på min lilla djurhörna. Numera har jag ju i princip lika många möss som gerbiler så det är många pytteburar också.

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

Jag ska försöka fixa en bild på mitt lilla gerbilrum också bara jag för lite tid tillövers. Har ju även kastat ut två akvarier och fått min sambo att bygga en jätte stor bur istället som kan delas in i 4 mindre burar :) jätte praktiskt och ganska snyggt också blev det tycker jag.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

kimky
0

Kan fota mitt idag

ossilian
0

Vilken ordning du ser ut att ha Moiz! På dina bilder ser Samla-lådorna riktigt snygga ut :) Hm, kanske skulle investera i en sån. Akvarierna är så tunga och stationära liksom.

[EmiliaLJ]
0

Vad fint ni har alla Kyss

#9 fiffigt det där med att dela upp det i 4 Cool

moawi
0

#7 Hehe ja det var det då i alla fall med dunor och grejer på golvet ^^ Men jag är väldigt pedantisk av mig och om allt inte ligger eller står på sin plats så känns det inte bra Tungan ute

#11 Ja de är riktigt praktiska faktiskt, och med ett snyggt lock är de inte så illa att titta på :)

panini
0

Putt! :)

Men är Antonius lådotna bra till avelsburar, alltså till honor som ska ha ungar? Eller är det bättre med en mindre Samla låda eller tex Duna bur? :)

Tsunamis
0

Antonius är 50L Det finns en Samla-låda som är ca 67L (det står 65 på hemsidan). Jag har Samla-lådor för 50L är lite väl litet det har jag till mössen.

MvH  Tsunamis

panini
0

#15 Så man kan ha en 67L till en hona som ska få en kull? :)

Tsunamis
0

Jo jag var kanske lite otydlig - jag har de lådorna(67) och de funkar för mig.

MvH  Tsunamis

panini
0

Nej tror inte att du var otydlig, bara jag som är lite efter som vanligt! Hehe

Men vad bra att de funkar! :)

panini
0

Putt! :)

panini
0

Ingen mer som har en bild..? :)

Tsunamis
0

Här är alla mina gerbiler förutom tre burar. En del musburar finns med på bilden också och de minsta innehåller ensamlevande mushanar som tillfälligt bor så.

MvH  Tsunamis

panini
0

#21 Fint Tsunamis! ;) Är de de större som är 67 L? 

Jag får nog också införskaffa en ny hylla så att jag får plats med alla framtida burar! :)

Tsunamis
0

Japp det är de 67L som du ser här. Man kan fylla dem med mycket mer spån men det beror ju också på hur ens möjligheter ser ut att kunna slänga de mängderna spån.

Jag behöver ju ha två hyllor egenligen men det är så väldigt få (någolunda billiga) hyllor som klarar två 40cm bredd burar bredvid varandra och den där hyllan är ganska gammal.

Musmat och gerbilmat ser ni två lådor under bordet också.

MvH  Tsunamis

panini
0

#23 Men då kan jag tipsa om en hylla.

Köpte en fin trähylla på Ikea, tror den kostade 100- 200 kr. Och den klarar av två st brevid varandra, de putar kanske ut 1- 2 cm på var sida men det syns knappt, och där är fyra hyllplan. Den heter Albert och om man söker på den på Ikea så visar de bara den mindre varianten. :)

Johanna ;)

Smullis
0

Hur gör ni om ni ska bort några dagar? Kommer någon hem till Er och tittar till gerbilerna då?

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Tsunamis
0

#24 Fast är du verkligen säker på det? På Ikea står det att hyllbredden är 63 cm. Ikeas sånna trähyllor har ju benen lustigt placerade också så det ser ut som att den själ en del av hylllängden. Djupet är ju bara 27 cm också känns lite vanskligt att låta dem stå på så lite. Djupet på min är 35 om inte 40 skulle jag tro.

#25 Jag frågar vänner om det rör sig om mer än 3 dagar.

MvH  Tsunamis

Smullis
0

#26 Okej :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

panini
0

#26 Ja, jag är helt säker! ;)

När vi var på Ikea så fanns där i alla fall en mindre och en större variant och vi köpte den större. Om jag bara mäter hyllplanen så är de 76 cm. ;) + att man kan sätta hyllplanen i vilken höjd man vill, super bra!

panini
0

Hyllan är: 175 x 76 x 52

;)

Tsunamis
0

Okej men då är det värt att kolla upp i alla fall. Ska dit idag var det tänkt också.

MvH  Tsunamis

panini
0

#30 Perfect! ;)

ks.gerbil
0

tsunamis bara en fråga hur löser du det med att att springa utanför buren? alså typ "lek-tid" haha? :P du har verkligen mycket att tänka på ;P

Tsunamis
0

Jag har katt så det beror dels på hur jag bor och rastmöjligheter. Innan hade jag en hage av galler + badkaret att rasta dem i. Jag har nyss flyttat och hagen är nerpackad och har inget badkar längre. Inga egentliga dörrar heller faktiskt för katten kan inte ligga bredvid hagen han är för intresserad av dem… Så det är inte direkt optimalt. Men jag kommer flytta minst 2 gånger till innan jag hamnar i något mer bestående än 5-6månader. Men men!

MvH  Tsunamis

ks.gerbil
0

jaha ok det är riktigt svårt med en katt som gärna skulle använda dem som leksak ;P

panini
0

Ja, jag har tur som har dörr till mitt rum, för annars så har jag 6st katter som tycker att de är för intressanta! ;)

Denna kommentar har tagits bort.
panini
0

Ingen mer som kan knäppa en snabb bild? :)

Johanna

panini
0

*PUTT*

:D