Gerbiler rödögda
Är på gång att köpa gerbiler och har fastnat för färgen saffron. Jag har dock bara sett svartögda gerbiler i verkligheten och är egentligen inte så förtjust i rödögda djur. Ser de så rödögda ut även i verkligheten eller är det blixten som gör det?
Hmm, på bilderna utan blixt ser ögonen "rödsvarta" ut… men i verkligen ser ögonen lite mer röda ut, fast inte som med blixt… Har jag fattat rätt?
Här ser man skildnaden på den röd-ögda gerbiler (grå) ooch den svart-ögda (brun/ dark eyed honey) ;)
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Jag tycker det beror mycket på ljuset :) Ibland ser mina rödögda gerbiler ut som Ciara gör på bilderna utan blixt och ibland ser de ut som ett mellanting mellan bilderna med blixt och de utan.
Jag tycker att man ser en tydlig skillnad.
Men om du inte vill ha rödögda gerbiler (som saffrons är) så kanske DEH (dark eyed honey) är någonting för dig?
Jo, men jag vet ingen som säljer gerbilungar -DEH i närheten av Stockholm/Uppsala/Västerås i början på nästa år…?
http://gerbiler.ifokus.se/articles/4ebd9bb1d4ebea1506004781-uppfodarlistan?discussions-1 Där har du vår uppfödarlista, det finns två i Västerås och en utanför Uppsala :)
Haha tack, ja jag älskar den bilden :D
Tack för alla svar :).
Slänger upp en bild på min Filur som är just saffron! 
#17 sötis :3

#18 Han tackar. :)
Kan ju även uppdatera dig med att det inte blir en 130l samla dem ska bo i, utan ett ombyggt vitrinskåp som vi ska göra här hemma. :)
#17 Men åhhh vilken stilig gosse!
#22 Han tackar!
Han är verkligen helt underbar. :D