(K) Gerbiler Malmö
Hej!
Efter en misslyckad tingning här på sidan, så söker jag nu ännu en gång 2 stycken gerbilungar, gärna hanar, i närheten av Malmö eller om man kan ordna med transport hit.
Börjar kännas som om det är omöjligt att få tag på här i södra sverige, förutom på oseriösa djuraffärer + blocket.
Hej!
Vi har någar pojkar i färgerna Saffron och Nutmeg som letar hem ^^ Två olika kullar men samma föräldrar, 2st av dom är födda i September som är Saffron.
De andra är födda i Oktober och är i Saffron & Nutmeg.
Reggade i SHF och stamtavlorna + övergångsfoder fås med.
Bor i Linköping dock så ifall det går att hitta transport =)
Hej!
Det låter helt underbart. :)
Har alltid varit förtjust i nutmegs men inte haft någon med den täckningen tidigare.
Dock vet jag inte riktigt hur man kan göra med transport, det är ju en bit. Har du några förslag?
Hade kunnat tänka mig att betala en del för transport bara man visste att den skedde säkert.

kommer att ha en kull nu i vår/sommar om jag lyckas hitta en passande hane. Finns i södra skåne :) samtliga kommer att vara reggade. Kan vara bra för dig att veta dock förstår jag att suget kan vara för starkt för väntan ;)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Om jag inte hittat några tills dess så! Verkar vara rätt svårt här nere. :/

Jo det verkar bara vara jag och porlamarkens som har & föder upp gerbiler. Desire har förövrigt mina bebisar också så det är tråkigt, hade ju varit helt toppen om man varit några stycken så man kunde låna ut hanar osv inför parningar eller dylik. Nu käns det som att det enda alternativet för mig är att köpa in två hanar själv, men då är dem för unga för parning osv…
20 årig djurgalen moder*
Kolla i uppfödarlistan. Du kan gå in på deras hemsidor (eller mejla) och se om dom har något till salu :)
fast det är faktiskt mest uppfödare i södra sverige ;) dom flesta i göteborgstrakterna (Som jag förstått det) :)

#6 njo göteborg finns det en hel del i, men det är en bra bit mellan Ystad & göteborg ;)
20 årig djurgalen moder*
Jo det är som sagt en bra bit därimellan, jag själv ser inte Gbg som "södra Sverige" ;)
Men det är bara att kolla och leta vidare antar jag.