Gerbilerna på nyår
Hej! Det här blir ju mitt första nyår med gerbilerna och jag vet inte hur vi ska göra med raketerna? Som tur är ska vi inte fira hemma men akvariet står vid ett fönster där det kommer rätt mycket raketer, så hur tror ni är bästa att göra? Ska vi flytta akvariet eller bryr de sig inte om smällarna? Mvh Ella
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Tror inte att det kommer vara någon fara, är det ett mindre akvarium kan du ju sätta in det på toaletten eller bara hänga en filt över.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Tack för snabbt svar:) Dock blir det lite svår att flytta då det är ca 200 liter:) men jag får hänga en filt över. Men blir det inte lite kvavt i akvariumet då?
Mvh

Nä tror inte det är några problem, de flesta filtar är ganska "luftiga" eller hur man ska säga, och det gäller ju inte för alltid utan bara när ni är borta & smällarna som kraftigast.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag har alltid lagt en filt över akvariet när jag märker att dom blir nervösa eller springer runt i buren
Jag har aldrig märkt av något hos mina gerbiler, dom verkar ta smällarna med ro.
Jag har inte heller märkt av något på mina gerbiler när det smälls raketer. 
Det va några i går kväll som smällde raketer här och mina gerbiler stannade bara upp första gången, men brydde sig inte sen och började gnaga och gräva igen! :)
Jag har heller inte märkt av någonting på mina gerbiler på nyår 
Vad bra då är det lugnt:)
Mvh