är det här spånet bra?
Är det kutterspån?
själv ar jag aldrig provat det så då är de väldigt svårt att säga genom en bild, men om du sätter ner näsan i spånet och bökar runt lite och du känner att det blir jobbigt att andas så ska du inte köpa det, då är de förmodligen för dammigt. Sen kan du känna om de luktar terepin (en ganska frän och stark lukt). Om det stinker terpentin ska du inte heller köpa det.
MVH Ella
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
#2 du menar väl terpentin? 
#2 oops skrev lite slarvigt haha ;)
Mvh

Jag har använt det spånet. Jag kände knappt någon terpentindoft, ur den aspekten är det alltså helt ok. Däremot var det väldigt löst, så det är viktigt att du blandar ner mycket kartong och hö så att det håller bättre för att bygga gångar i.
hur ska jag lägga ner kartong? ska jag bara trycka ner några bitar kartong och hö?
hur ska jag lägga ner kartong? ska jag bara trycka ner några bitar kartong och hö?
#7 jag brukar bara lägga ner hö, efter ett tag har de gnagt ner det men kartong och papper brukar jag strimla ner och blanda med spånet:)
Mvh

Jag strimlar inte kartong utan lägger ner hela tex äggkartonger och toarullar. Jag tänker att det är bra för dem att gnaga och finfördela det själva.
Ja man kan nog göra både och :)
Mvh