HJÄÄLP!!! Vad har hänt med gerbilerna?! *sjuka?*
Jag och min familj kom hem ifrån midsommarfirandet igår, söndag. Vi har varit borta sedan i torsdags. Gerbilerna har varit hemma ensamma men med mkt mat och två vattenflaskor osv (se min andra tråd" lämna gerbilerna över helgen"). När vi då kom hem igår var det som vanligt med dom, dom var bara lite rädda eftersom dom inte har haft mänskligt kontakt på några dagar.
IDAG! Minnie är alldeles röd runt ena ögat! Se bild. Och Wilma har ovanligt stora pupiller - dom täcker nästan hela ögat! Vad i H****E är det som har hänt???!!!!
Ska ringa och fråga hur mkt det kostar med en veterinärundersökning för gerbiler. Men jag kan iinte fara akut precis nu - mamma och pappa jobbar och jag är ju för liten för att ha körkort.
SNÄLLA HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Kan tyvärr inte hjälpa dig.
Men det kostar ju inget att ringa & rådfråga en veterinär även om du inte kan åka precis nu..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Håller med EmmaJ.. Det kostar inget att ringa och fråga!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hur gick de med dom sen?
// Emma, aka Althea
Hur går det? *nyfiken*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Dom blev bra ganska på direkten.. 1-2 timmar efteråt, hann inte ens ringa. Men vet fortfarande inte vad det var för något.. ? Återkommer det blir det till att ringa på direkten.
Dom är heöt som vanligt nu (det var dom ju iofs då också..) men det syns inget. Undrar vad det kan ha varit? Minnie kan ju ha fått nånting i ögat bara, men Wilma…? Var hon trött bara kanske?

Så bra att det inte va nåt värre ändå =)
Men visst är det hela skumt..
// Emma, aka Althea

Men är jag helt ute och cyklar nu eller? kan ha fått för mig helt fel. Men har inte gerbiler precis som råttor (? kan ha fel igen) röd tårvätska? Alltså att de som kom ut ur ögat var tårar?
klockan är mkt och hjärnan hänger inte riktigt med som jag vill, men har helt bestämt för mig att gerbiler har röd tårvätska. men ajg kan ju inbilla mig med tanke på min tröga hjärna.
#8 Japp, helt rätt. ;)

#9 Då mindes jag alltså rätt! Vilken lättnad..

#10 Japp du har nog rätt :P Jag trodde att det var så, men tänkte att det kunde vara en ögoninfektion… :O Det har aldrig varit så mkt förut, utan endast pyttepyttelite så nu när det blev så mkt på Minnies öga blev jag rädd… Men tydligen var det ju ingenting eftersom det gick bort :)