Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 357 ggr
EmmaG
0

Kameratråden

Cezix började nästan lite smått att diskutera kameror i tråden "Bilder på era gerbsar", men jag & Tina uppmanade att starta en ny tråd om ämnet..
Men nu förekommer jag henne lite då..
Vad har ni för kameror? Är den bra? Prisvärd? Gammal? Hållbar?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Katter3
0

Jag har en digital kamera, Sony Cyber-shot DSC-W55 med 7,2 megapixlar. Jag tycker att den är bra för att vara en kompakt digitalkamera. Kostar runt omkring 3000 kronor. Inte så gammal, tror jag. Den är hållbar, fast inte vattentät, det har jag fått bekräftat två gånger. *Host* Så detta är min tredje Cyber-shot kamera. (A)

Lånade en digital systemkamera av min granne idag, en Nikon D70. Vet ingenting om den, fast den tar väldigt bra bilder! Ska åka till stranden någon av de närmaste dagarna och fota lite. :) Jag vet ingenting om D70n, tyvärr.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Tina-A
0

Jag har en Aosta DS6370, köpt på teknikmagasinet! :)

Den är snygg och prisvärd tycker jag. Fick den iof i present men den kostade 1800 och det känns helt okej. Är ganska Basic med lite olika funktioner som på de flesta kameror med svartvit, sepia blabla osv :)

http://www.centromavi.com/entradatienda/images/AOSTADS-6370.gif

6,2 megapixlar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

EmmaG
0

Jag är oteknisk! Det va sambon som valde kameran, jag var bara glad över att få en dig.kamera äntligen!
Tydligen så är det en Canon, powershot A430 jag har framför mig med 4,0 m.pixlar ^^
Köpt på netonnet's lagershop för 2 år sen & den tar kort, jag är nöjd! Haha..

// Emma, aka Althea

Cydonia
0

Jag har en systemkamera, Canon EOS 350D, med objektiven Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 och Sigma 100-300/4,5-6,7 och Tamron SP AF 90/2,8Di Macro.
Använder oftast macroobjektivet, som tar überskarpa bilder, jag är helnöjd! Fast hela kalaset med kameragrejor har väl kostad mig sisådär 12000 kronor, så jag är en ganska fattig student…

EmmaG
0

*putt*

// Emma, aka Althea