Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 646 ggr
[Jessica_91]
4

Ni vet väl...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…att ni kan söka på gamla trådär här på iFokus? Glad Klicka på ikonen "Sök på sajten" och skriv in ditt sökord. Kanske undrar du om en viss frukt är okej för gerbilerna att äta? Eller hur en viss färg ser ut? Eller vad man kan ha för inredning hos gerbiler?

I exemplet på bilden söker jag på "tumörer", det leder mig till google där alla trådar på Gerbiler iFokus som nämner tumörer kommer fram.
Man kan också välja att söka på hela iFokus om man vill ha fram fler träffar.

Smullis
1

HAHA båda dom trådarna har jag skapat xD lite kul ;)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

panini
0

Hih, det viste jag redan ;P

Men ibland så hittar man endån inte :/

ks.gerbil
0

bra att ha i bakhuvudet Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
1

Jag använder själv ofta den här funktionen när jag vill veta något, för det mesta handlar det om någon frukt eller trädsort är giftig eller någon färg som jag vill se bilder på. Men det finns också intressanta diskussioner att hitta längre bak i arkivet som jag tycker kan vara värda att kika på.
Om man ställer en fråga här så får man oftast svar men genom att kolla på gamla trådar först så kan man få en större förståelse och kanske till och med andra perspektiv som man inte skulle få av medlemmar som är aktiva idag.

Om något är gifitgt eller ej skapar väl inte så mycket debatt när man väl hittat en bra källa på om det är/inte är giftigt. Men när det kommer till burstorlek, flockstorlek, bottenströ, avel osv så är det inte alltid svart på vitt vad som är rätt och fel. Glad
Och sen är det framförallt bra att kunna söka bland gamla trådar om man av någon anledning måste få svar på något väldigt snabbt.

Man kan så klart också välja en av kategorierna till vänster om man vill bläddra genom alla trådar som skrivits här om ett visst ämne (t.ex Mat & Utfodring). Jag brukade t.ex kolla igenom kategorin Genetik & Färger när jag lärde mig om genetiken och de olika färgerna. Det finns många trådar under den kategorin där trådskaparen vill veta vilken färg en gerbil har och då kan man själv försöka gissa innan man scrollar ner och kollar vad andra har svarat. På samma sätt så frågar många vilka färger som kan dyka upp i en kull och då kan man sätta sina genetikkunskaper på prov och se om man kan räkna ut det själv.

[Jessica_91]
0

Puttar upp den här lite :)