Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1617 ggr
[Jessica_91]
0

Ny sandlekplats

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag flyttade i somras så bestämde jag att det var dags för de gamla sandlekplatserna att gå i pension. Den första bestod delvis av plast (tänkt att bara stå i lekhagen), den andra hade det mesta av "skalet" kvar men var mer eller mindre söndergnagd och lite snuskig inuti och den tredje megaversionen var alltför krånglig att släpa bort hit.

Men igår så fick jag äntligen tummen ur och skaffade hem det som saknats för att göra en ny: brunt omslagspapper och frystejp.

Två grottor varav den ena med en liten "kupol" (halvt påskägg) och totalt tre in/utgångar blev resultatet. Glad Nu får den stå något dygn till och torka innan det är dags för mer "lim" och sanden!

[Jessica_91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur den ser ut i nuläget efter natten.

Anne.K
0

Tjusigt :) önskar jag hade haft tiden att lägga ner på sånt pyssel. Fast håller dock på med ett projekt som ska va till burarna men det går låååångsamt fram. Så jag håller det hemligt tills jag vet att det börjar komma någon vart :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Lemongrass
0

Jättetjusigt och inspirerande pyssel att göra till sina små:-)

Skulle passa ypperligt som julklapp till gerbiler istället för att köpa något från djuraffären.

[GerbilLooover]
0

Jättefint :)

ks.gerbil
0

Den Va jätte fin ju ^^ Jag har gjort en och det blev inget bra xD gerbilerna såg ut att gilla den i alla fall xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
0

Tack alla! Glad

#2 Det tar faktiskt inte alls så lång tid som man kanske kan tro, 1-2 timmar bara, lite beroende på hur stor man gör den. Det enda som ska göras klart nu är att lägga på lite "lim" och hälla på sand och det går ju väldigt fort.

Om man gärna vill göra en sådan här men har ont om tid så kan man ju ta steg för steg. En kväll sätter man sig 5 minuter för att arrangera alla lådor/rullar och tejpa fast dem i botten. Nästa kväll lägger man en 20 minuter eller så på att fylla ut lekplatsen med tidningspapper. Och tredje kvällen kokar man upp lite lim, river sönder en massa remsor papper, doppar och täcker över. Skrattande Det är täckandet som tar längst tid och framförallt blir ganska så kletigt hehe.

Åh det låter spännande med burarna, iväg och jobba på det nu så vi får veta vad det är snart!! Tyst Jag har äntligen fått tummen ur och skickat in min glasruta till glasmästaren så att de kan göra ett hål i den. Imorgon får jag hem rutan igen och då äntligen ska jag dela av mitt största akvarium så att 3/4 blir grävdel och den lilla delen blir sand/matplats. Det är där som den här lekplatsen ska få stå ^^.

#3 Ja absolut, ofta har man ju redan allt som behövs hemma (man kan ju köra med vanligt vitt papper istället för brunt även om det kan se något mindre fint ut men det gör ju inget) så det är väldigt billigt med tanke på hur roligt gerbilerna brukar tycka det är.

moawi
0

Fin! Skrattande Spännande med glasrutan nu då, visa gärna bilder sen för det låter smidigt och snyggt Glad

[KKlara]
0

Snyggt! :D

Gerbilles
0

Väldigt fin! :D

[Jessica_91]
0

Tack tack ^^.

#7 Absolut, ska fixa en ny tråd så fort jag kommer igång. Så typiskt bara, har ju skjutit upp det här i flera månader och när jag väl får tummen ur och skickar in rutan till glasmästaren så blir det en massa krångel, har väntat en vecka nu haha ><. Men idag så! Skrattande

Loverabbits
0

Jättefin! Det finns ingen beskrivning någonstans om hur man kan göra en? :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

gerbil123
0

Är det tapetlim du använder?

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

ks.gerbil
0

mjöl och vatten lim ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
0

http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4e1dec66d4ebea695c00057b-kul-pyssel-for-dig-och-gerbilerna Här kan man läsa om hur man gör samt se mer bilder. Glad

Som ks.gerbil säger så är limmet gjort av vatten och mjöl som man kokar ihop. Det är viktigt att allt är ofarligt för gerbilerna att gnaga på.