Hur mycket tid? Snälla svara
Hej :) Jag håller på med en undersökning på skolan om hur mycket tid människor spenderar med sina djur per dag. Snälla svara, skulle hjälpa mig otroligt mycket!
Svara innan den 14 december.
Skriv i tråden vilket av alternativen som stämmer in bäst :)
/ Linnea
Mindre än 1 timme/dag
1-2 timmar/dag
3-4 timmar/dag
5-6 timmar/dag
7-8 timmar/dag
Mer än 8 timmar/dag
Mvh Linnea
Det blir lite varierat från dag till dag, ibland 5 timmar och ibland 1 timme. Men jag kan väll gissa på 1 - 2 h/dag. För sen så ska man ju byta sand, mat,vatten, och sen så ska de upp och leka osv. :)
1-2 timmar per dag skulle jag säga att jag håller på med mina gerbiler. ;)
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
1-2h men vissa dagar kan det vara mycket mer! :)
1-2 h per dag i genomsnitt 
1-2 timmar per dag i genomsnitt. Ska jag byta i burarna så är jag med dom säkert 4-5 timmar :)
1-2h/dag, då inte inräknat när de är ute och rastas på golvet. Då kan de vara ute i en timme till och springa av sig, och med mig i bakgrunden såklart, men säg i snitt 1-2h/dag :)
1-2 timmar per dag, ibland blir det mer elr mindre beroende på hur många läxor jag har. :)
Genomsnittligt 1-2h per dag.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
också ca 1-2h per dag. :)
Ca 1-2 timmar om dagen kanske. Ibland mer och ibland mindre beroende hur krävande min dotter är vissa dagar :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag är med mina gerbisar 1-2 timmar per dag! :)
Även jag lägger oftast 1-2 timmar på mina gerbiler (har inga andra djur här) haha. Vissa dagar blir det mer och vissa kan det bli lite mindre.
Jag är nog lite av en crazy-gerbil-lady.
Jag brukar ha dom uppe väldigt mycket och ta med dom runt i lägenheten när jag ska göra saker och sådär så det är nästan all min tid efter skolan.
Så det kan bli över 8 timmar…
Haha igentligen om jag tänker på det så kan det nog vara så att jag kan vara med dem 3-4 timmar varje dag. Räknas det om man interagerar med dem på Annat sett t.ex att man pratar med dem ställer fråfaor (omg nu låter jag som en någon som borde sitta inburad, "ställer frågor till sina gerbiler" x'D) och tittar på dem o.s.v?
Cola&Bacardi: Ett tips om du ska göra en undersökning i framtiden på iFokus är att välja alternativet "Skapa undersökning" när du gör en tråd. Då får du upp en till ruta där du kan skriva olika alternativ (första raden blir alt. ett, andra raden blir alt. två osv.) som folk kan välja att rösta på. Kan vara bra också då att ha ett alternativ för de som t.ex inte har djur alls i det här fallet, men ändå vill kolla i tråden, för att inte sabba statistiken.
Anledningen till att det kan vara bra är för att det är långt ifrån alla som läser på forumet som faktiskt skriver något i trådarna, om man då gör en undersökning på det sätt jag beskrev ovan så får man ofta många fler svar eftersom att folk slipper skriva i tråden och bara enkelt och anonymt kan klicka på ett alternativ istället. 
3-4 timmar om dagen om man räknar med både gerbiler och kaniner :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
1-2 timmar om dagen, burrengöring medräknad.
Stort lycka till med ditt skolarbete :-)
Om jag räknar ALLA husdjuren som finns här hemma är det:
- Katten gosar jag med så ofta han är i närheten, blir kanske 2 timmar om dagen.
- Hunden leker jag med och går ut på promenad med i ungefär 3 timmar sammanlagt.
- Gerbilerna har jag runtspringandes i rummet i omkring en timme och sen låter jag dem leka när jag kollar på i deras nyinredda bur.
Med vänliga hälsningar,
Filip
Här är två följd frågor som jag skulle uppskatta om ni besvarar:
Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?
JA
NEJ
Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m
JA
NEJ
Mvh Linnea
fråga ett: hästen mest då man behöver vara lugn och sansad och inte stressig med honnom, gerbilerna lite mindre kanske men de gör väl sin del också så svaret är JA om jag ska tillägga något så är det då att när jag är stressad (ledsen m.m. också men då det handlar om stress) så hjälper dem mig att lugna ner mig och känna mig bättre.
fråga två: japp det har dem verkligen, t.ex. gerbilerna gör mig typ lite hysterisk ibland och då de är djur kan jag ju inte bara gå dit och skrika på dem och "döda" dem. såklart går det inte att göra på människor heller men de hjälper mig att lugna ner mig vara lite mer sansad. bättre självförtroende ja det också, t.ex. när man ska visa upp en powerpoint eller liknande i skolan så brukar jag öva framför både gerbilerna och hästen haha det ger bättre självförtroende. de har säkert gjort annat också detta va väl bara lite exempel så svaret är JA här också
Nej, inte nämnvärt blir svaret på båda frågorna.
Däremot gör gerbilerna mig lite gladare och ödmjukare och jag har också lärt mig mycket från dom men att det skulle få ett större utslag på en ev. stressnivå eller i sociala sammanhang det tror jag knappast.
Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?
Svar: Min vardag är vanligtvis mycket stressig pga en kronisk tarmsjukdom jag har, och sen jag skaffade mitt första husdjur (katten) har det bara blivit bättre och bättre. Gerbilerna gjorde det ännu bättre! :)
Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen?
Svar: Ja, det tycker jag. Har aldrig varit en social person, men nu när jag har fått gerbilerna och måste till djuraffären så tvingas jag interagera med personalen, vilket underlättar mitt liv lite grann.
Även när min mamma har gäster vill mamma visa gerbilerna, och så har gästerna frågor om dem och så vidare. Då svarar jag förstås! :)
Med vänliga hälsningar,
Filip
#24 Antar att du syftar på sjukdomen? Om det är det du menar så heter den Crohns. Fick diagnosen när jag var 12, det var hösten 2009… Treårsjubileum! Hehehe.
Med vänliga hälsningar,
Filip
Puttar upp :) Svara helst innan imorgon och glöm inte följdfrågorna
Mvh Linnea