Ett litet mirakel...
Imore hittade jag 4 ungar hos min äldsta hona, danska Raven (3år +). Tyvärr levde bara en av dem. Antagligen för att det är rent av farligt för så gamla honor att föda, och åldern börjar ta ut sin rätt på allvar. Som en uppfödar-kompis sa; "Var inte ledsen för att 3 ungar dog, var tacksam för att inte alla dog!" Det är inte ofta man säger så om en kull och verkligen menar det.
Raven kom hit för 2 veckor sedan eftersom hon är mamma till min äldsta avelshona, Västerängen's Chanel. Jag hade ingen aning om att hon var dräktig utan tog det som att de 4 veckors gamla ungarna hon bodde med var hennes sista kull.
Chanel blev gammelmormor för 2:a gången för en vecka sedan och får nu ett litet helsyskon… det känns helt klart mysko!
Lillen är rödögd och blev genast döpt till Orion's Lilla Mirakel, färg och kön får jag dock återkomma med. 

Ojsan så det ka ngå =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Grattis får man väl säga :) Och namnet var ju klockrent tycker jag!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Haha så det kan gå ja =) Återkom gärna med mer "info" :P
Jaa ni… lite släkthistoria kanske… :P
För ungefär en vecka sedan blev Chanel gammelmormor, iförrgår blev hon storasyster och idag blev hon mormor.
Raven blev alltså gammelgammelmormor, mamma och gammelmormor inom loppet av en vecka!

Men hjälp va snurrig jag blir! haha
// Emma, aka Althea
#4: Hahah…. Va? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grattis! Hoppas lilla Miraklet mår bra, och mamma Chanel också förstås!

Äh, det var så många turer… mamma Raven var det ju! 
Såhär går släktträdet med mamma/döttrar:
Raven - Chanel - Lotte - Nidawi - bebisar
Så Raven, Lotte och Nidawi har alla fått ungar inom loppet av en vecka!

Helt galet ju! Haha
Så nu har du fullt upp hemma då? ^^
// Emma, aka Althea
Haha, japp. 2 gånger om året (när honorna fyller 6 månader alltså) blir det någon kull men nu är det verkligen babyboom! 

Ja det verkar som ett riktigt babyboom!
Oj då. Men verkligen kul att en unge klarade sig o hoppas allt går bra med honom/henne!!! O Grattis förresten! Kul med massa bebisar.