Snälla hjälp!
Jag har två gerbiler. En av dom har börjat se sjuk ut. Efter att ha letat efter svar på internet har jag kommit fram till att det kan vara möjligt att han har fått en stroke. Har gjort i ordning en bädd åt honom och har en lampa riktad mot det hörnet för att han ska få värme. Men jag undrar över hans andning, han andas väldigt fort. Är det "normalt" vid strokes eller är det nått annat fel? Och imorse sov dom tillsammans, men nu ligger den friska inne i huset och den sjuka är lite överallt. Han verkar inte nån ro. Han var även och tittade vid huset förut men gick inte in.Vill dessutom inte ha något alls att äta. Imorse fick jag i honom två bitar pannkaka och lite gurka, men sen ville han inte äta någonting. Försökte även få i honom vatten men det tog han inte heller emot. (Kanske ska lägga till att mina inte är så väldigt tama) Är väldigt orolig för honom :( du som har några idéer eller vet vad jag kan göra snälla svara.
Ta din gerbil till en smådjurskunnig veterinär.
Som Tassy säger - ta gerbilen till en veterinär.
Jag vet att det är svårt nu i dag eftersom det är lördag, men se om du kan få tag på någon jourtelefon så du får prata med en veterinär i alla fall.
Fanns ingen veterinär att få tag i och min lilla älskling överlevde inte natten.
Beklagar sorgen 
Beklagar sorgen! 
Beklagar sorgen. Han har det bra nu och får vila.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Åå, vad tråkigk :(
Vila i frid <3
Ush då, nu har han det i alla fall bra i gerbilhimmlen! :')
Tack allihop!