Det där var så läskigt!!
När jag sov över hos en kompis ringer mamma plötsligt och säger att min äldsta gubbe har fastnat i toarullen, RIKTIGT hårt. Vi la honom på sängen och fick ut honom. Han var oskadd och överlycklig och hoppade runt som en galning. Där hade vi faktist tur att det slutade bra. **Så ett tips är att klippa upp toarullarna på längden(räcker med en gång)
**
kram<3

Haha, lät lite lustigt..men förstår ju såklart att man blir skraj över en sån sak..
Bilderna funkar inte för mig
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Hoppsan sa, tur att det gick bra. :)
Min första tanke var dock "hur stor är han egentligen?!" då min största hane på 120 gram kommer igenom utan problem…
Kanske olika sorters toarullar?

Det finns ju mindre rullar också såklart… Men en "vanlig" toarulle borde alla gerbiler komma igenom i alla fall, annars är det nog något galet…
Tur att det gick bra i alla fall :)

Vilken tur att det gick bra!
Konstigt att fastna i toarullen, mina kunde till och med vända sig inuti toarullen. Men det finns väl mindre rullar. ;)

Är det den rullen som är med på bilden? Tycker det ser ut som en sån där rulle som följer med rullar med ungsfolie o sånt. En av mina gerbiler här hemam fastnade också i en sån, hörr på att kvävas till döds men kom undan med att bita sig själv i läppen. Tur att det gick bra för dig med!

såna där rullar är vad jag vet INTE lika stora som vanliga toapappersrullar. Jag har övervägt att ha såna till mina små, men eftersom jag var rädd att dom skulle fastna tog jag beslutet att INTe använda dom. :)

#9 Nope, de är mindre än vanliga rullar. Hade sådana till mina gerbiler när de var ungar och tänkte inte på att de inte skulle komma igenom sen de blivit vuxna….