Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 735 ggr
ks.gerbil
0

oönskade beteende?

har era gerbiler några oönskade beteende? behöver ju inte vara något som typ stereotypt beteende o.v.s. men t.ex. nåt som ni blir galna på som det verkar de gör med mening för att göra er ännu mer "arga"? det har mina i alla fall :P de är två små väldigt smarta ärtor och nu när jag kan äntligen ha dem på skrivbordet har de hittat på annat jätte roligt som de kan göra för att göra mig galen xD känns det som om jag kör 1 2 3 snigel med dem :P om jag tittar på dem så står det där stilla och sen när jag tittar bort så springer de mot den och går där på XD (jag vill inte att de ska gå där för det är smalt och jag vill inte att de ska ramla) och shiro har också upptäckt att man kan hoppa upp på sängen x) så när jag inte tittar springer han allt vad han orkar och hoppar upp sen står jag där och försöker ta honnom och så springer han överallt och gud vad bra att han inte kissar eller bajsar :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[_hsleiufhbtv]
0

Min ena djuraffärsgerbil som fortfarande är i livet höll på med sådant förr. Men sedan killflocken flyttade in i 375L-karet slutade han helt och blev normal :)

ks.gerbil
0

1# "…och blev normal" hahah Tungan ute lite roligt att läsa Flört

vad var det han höll på med?

[_hsleiufhbtv]
0

#2 haha men som en vanlig gerbil ska va x) Han grävde i hörn och bla.. Gnagde massor på gallret och sånt.

ks.gerbil
0

3# jaha Flört

gothic_eve
0

Jag har en tjej som älskar att äta kläder. Så fort hon kommer upp i famnen och får tag på en kant så sätter hon i gång ;)

ks.gerbil
0

5# haha Flört

roliga och galna alldrig kunde man tänka sig detta när man skaffade dem Tungan ute

Anne.K
0

Jag har en hona som gnager i takgallret alldeles för ofta. Jag försöker få henne att sluta genom att slänga in massa rolugt i buren och sådär men näe det hjälper inte.. Mina andra gerbiler däremot är väldigt duktiga och håller inte på med sådant så jag förstår inte vart hon fått de id'eerna ifrån… Men det är helt klart irriterande och jag blir ju även frustrerad då inget verkar funka förutom att ha henne utanför buren, men det kan jag tyvärr inte ha dygnet runt :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Roligt*

ks.gerbil
0

7# men har du provat med citron?

Anne.K
0

Nej har inte gjort detta ännu. Har ju citroner alldeles för sällan hemma :P

ks.gerbil
0

10# haha ;)

ks.gerbil
0

puttar för detta är lite roligt :P

[EmiliaLJ]
0

#5 först så trodde jag du skrev "jag är en tjej som älskar att äta kläder" men sen såg jag att du skrev "jag har en tjej som gillar att äta kläder" xD

gerbil123
0

En av mina älskar att rymma från sin lekplats, jag brukar ha dem på toan med ett galler för dörren så att jag kan ha öppen dörr, då tycker lille piff att det roligaste som finns är att klättra upp över gallret och hålla på så om och om igen. En gång märkte jag inte att han klättrade över så hittade jag honom sittande i min sko hahah:)

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Kameo
0

En av mina killar gräver i kokosnöten så fort jag släcker lampan (och ska sova), och ni som har kokosnötter till era gerbiler vet hur mycket det kan låta.

En annan av dem klättrar ner från sängen/soffan så fort jag vänder ryggen till. Sedan springer han runt i rummet och vägrar bli infångad.

När katten är borta dansar (öken)råttorna på bordet! ;)

Med vänliga hälsningar,
Filip

Gerbilles
0

#15 Mina gör exakt likadant! De ska alltid gräva i kokosnötten när jag ska sova! Men dom gör aldrig det på dan… :P

ks.gerbil
0

eller kartongen att de börjar gräva i kartongen >.<

Gerbilles
0

#17 det är oxå riktigt jobbigt! x)

svartkanin
0

Mina gerbiler har ett 220 liters akvarium men gräver ändå i hörnen så ja… Tror inte att det finns så mkt att göra åt den saken. Dom gnager inte på gallret eller på vattenflaskan, det är bara detdär hörngrävandet…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

BettaSplendens
0

Mina bebisar är helt underbara, men rocky (grossistgerbil) kan bli lite väl nafsig ibland. Palantino är världens finaste han också men är ganska lättsressad vid hantering, men vi jobbar på det.

Annars tycker jag mina bebisar är dom underbaraste som finns :D

Kameo
0

Måste dock tillägga att det inte är oönskat, bara jobbigt. Det har absolut sin charm att de ska retas! :D Älskar när djur retas, som min hund älskar att komma fram med bollen och sen när man ska ta den och kasta backar han två steg.

Med vänliga hälsningar,
Filip

[GerbilLooover]
0

Nalle älskar kläder Oskyldig Han gillar att nafsa i mina tröjor och ibland på fingrarna, men han blir bättre och bättre på att kunna motstå dom smaskiga fingrarna, haha Tungan ute

[EmiliaLJ]
0

Mina gerbiler, dom är "liite" jobbiga när jag ska lägga mig, det är då dom ska börja med sitt grävande, gnagande och ätande Tungan ute

Kameo
0

En av mina älskar förresten att ta tag med båda tassarna i mitt finger och sedan nafsa… det är dock inte oönskat eller jobbigt, bara skojigt!

Med vänliga hälsningar,
Filip

[KKlara]
0

Mina gerbiler har en tendens att börjar kraffsa i locket när jag släckt min lampa och är så där halv-vaken! Usch, det där ljudet är verkligen hjärtskärande! Det hjälper inte att stoppa i massa roliga leksaker eller möblera om i buren. Nej! Så fort det blir mörkt i rummet så sätter dom igång.
Kan vara ett steriotypt (stavning) beteende eftersom de levde sitt frösta år i en dunabur (usch!) och dessutom kommer dom från djuraffären.

gothic_eve
0

Doris har fått för sig att börja gräva under sin kruka och när den dunkar mot glaset så låter det inte lite :) Börjar undra om stackars burkompisen är döv ;)