Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1043 ggr
annaforsgren
0

(K) gerbilkull till vintern?

Hejsan! :) jag undrar om det är någon uppfödare som planerar en kull framåt vintern? Jag söker efter två honor som ska få ingå i min avel till nästa år. Färg spelar ingen roll, jag söker främst friska och trevliga individer.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

deleteduser
0

Jag har en kull som är lev. klar i mitten av december, Färgerna är Polar fox och Apricot :)

Tsunamis
0

Japp det finns honor här i en nyfödd kull + kullar som är på gång. Den nyfödda är mycket lovande och en av de andra har gett fina & trevliga ungar innan. Den tredje honan är hennes dotter som nu ska få sin första kull. Kan bli ganska blandade färger.

MvH  Tsunamis

gothic_eve
0

Jag har en nyfödd kull där det bara blev två småttingar dock - men jag har även fler planerade kullar nu till vintern med fina stammar.

Anne.K
0

Jag planerar en kull framåt december januari. Eventuella färger som kan dyka upp är : black, slate, nutmeg och silver nutmeg. Dock kommer jag behålla iaf 2 honor till mig själv är tanken om det dyker upp, men skulle det ploppa ut fler honor så finns det möjlighet till försäljning :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

annaforsgren
0

Vad intressant :)

Finns det någon chans att det går att frakta gerbilerna till stockholm i sådana fall?

annaforsgren
0

är lite intresserad av din nyfödda kull tsumami, skulle vara roligt med någon vittecknad i aveln och om du säger att den är lovande så borde det vara så ^^

Tsunamis
0

Kikade på färgerna nu och det verkar vara mestadels hanar men det fanns en Agouti vittecknad hona och en helfärgad.

MvH  Tsunamis

annaforsgren
0

okej :) när kommer kullen efter denna kull?

Tsunamis
0

Kan klämma lite på honorna och kika. Min Polar Fox hona Isis är högdräktig också, jag glömde nämna henne. Hon föder nog först av alla lite blandat gula och grå färger + rödögt och hon bör föda vilken dag som helst. Annars är det blå honorna Oblat och dottern Optima, Optima blev parad först men får nog bara en liten kull bara blått + vittecknat. Oblat får nog en vecka efter henne och troligen bara svart + vittecknat.

MvH  Tsunamis

panini
0

Vilka färger har hanarna i senaste kullen? Är intresserad av 2 stycken till avel, men behöver inte vara ur samma kull.

panini
0

#10 Mamma, sluta skriva på min Avatar, skaffa en egen! :P

panini
0

#10 Det är till Tsunamis! :)

Tsunamis
0

Förstod det. Är ledsen men väntelistan är full och jag håller just nu på att låta dem växa till sig lite innan jag mailar dem som står i kö. Men kan du vänta lite längre så kan det finnas i januari.

MvH  Tsunamis

[Tassy]
0

Ändrade till ett K i rubriken, då jag fattar det som att TS är intresserad av att köpa gerbiler, inte sälja? Glad

Tsunamis
0

#0 Ville bara säga att varken Optima eller Oblat ville vara med på noterna och få bebisar just nu. Isis fick sin kull och där finns en otingad hona kvar till salu. Melbas senaste kull blev det bara hanar i tyvärr.

MvH  Tsunamis

annaforsgren
0

Okej vad synd att det inte blev så många honor, jag kan vänta till januari, det är nästan bättre för mig :) ungefär i januari tror du att de skulle födas isådana fall, eller blir de leveransklara då?

Tsunamis
0

Kollade upp det och det är minst 3st som är planerade att födas nu i december så de skulle bli leveransklara till januari då. Men jag får hålla närmare koll på honorna och se när det börjar närma sig.

MvH  Tsunamis

annaforsgren
0

Okej :) kontakta gärna mig när de kommit!