Sätta ihop burar
Ignorera att det var så lite spån på bilden…
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Tycket jag med :P Hade maten och sanden i den övre buren, och vattenflaska i båda ^^
#1 Tyckte att de hade mycket spån att gräva i! :D
#4 :O De brukade ha ännu mer ^^
#6 Såg dem aldrig gnaga på gallret iallafall :D Tyckte att det var så jobbigt när dem grävde ner sanden och allt, så då satte jag dit en till bur. De brukade också sova i den övre buren, men på dagen var de i full gång med att gnaga toarullar och gräva :D
säger som#2 det verkar va en superbra ide om de inte gnager på gallret, dock kan inte jag ha rör till mina då det gnager på de där oranga och blå ihopkopplings sakerna (om ni fattar vilka jag menar haha) då ramlar rören isär och de kommer ut haha. Men om inte det händer med dina haha så verkar det som en toppen ide :)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
#8 Vad bra! :D Kom på dem med att gnaga på de nedersta orangea ihopkopplingsgrejerna, så tog bort dem som man kan se på bilden :P Sen var det inte mer med det ;)
okej vad bra! :D
Mvh
Ja! :D
Vet inte om någon redan har svarat, men det är två grejer jag ogillar lite med detta.
1. Plaströren (förutsatt att gerbilerna gnager).
2. Gallerburen, eftersom gerbiler ofta fastnar med svansen och gnager i gallret.
Med vänliga hälsningar,
Filip
#12 Okej tack för din åsikt! :) Plaströren var det inga problem med, och gallret gnagde dem inte på iaf :) Hur fastnar dem med svansen? 
#13 om du har spån där uppe och de försöker gräbva i det kan de lätt fastna med bakbenen och svansen :)
Mvh
#12 Det finns en större risk att de fastnar med benen isafall! :)
Jag hade bara toapapper och kartonger de fick gnaga sönder där uppe
Inget spån.
okej men det kan ju fortfarande försöka gräva på det men om de inte gör det är det ju ingen fara :D
Mvh
#17 Ja det är ju klart.. Jag såg dem bara gräva där nere, då de bar allt toapapper under en av våningarna i övre buren som de sov under ♥ Kan man märka efteråt om de fastnat?
ja om det t.ex inte stödjer på benet eller dylikt kan de ju ha fastnat men de kan ju ha skadat sig på annat sätt också. Men om de bara gräver i den undre delen är det nog ok <3 :)
Mvh
#19 Jaha, nej nej! De har aldrig varit skadade! Förutom när de fick cancer. :(