Kompatibla tunnlar?
Jag har ett gäng FOP plasttunnlar här hemma, men i djuraffären finns inte alla de modeller jag vill ha. De har mest Ferplast och så något mer märke tror jag. Vet någon om man kan använda olika märken på tunnlar och ändå kunna sätta ihop dem?
För på djuraffären hade de bara T-korsningar, och det blir lite konstigt om man bara ska ha sådana mest… 
Jag har ingen aning, gillar inte tanken på att använda plasttunnlar… i en "lekplats" däremot går det kanske…
Jag föredrar att använda de där halmtunnlarna, särskilt de stora! :)
Med vänliga hälsningar,
Filip
Jag använder de mest till leksak faktiskt. En av mina killar älskar dem, och då tycker jag att han ska få hållas.
Om det inte finns tunnlar som passar ihop får jag väl ha två rörsystem, men det känns lite synd. Vill kunna bygga en rejäl, sammanhängande tunnel åt dem att utforska 
Ja, jag förstår. Om det är som leksak borde det väl gå jättebra - jag har leksaker byggda av sugrör i minas lekplats och de gnager aldrig på det eftersom jag övervakar.
Med vänliga hälsningar,
Filip
Jag såg att det fanns någon lite längre tunnel på djuraffären som man drar ut och formar… Såg ut som en hoptryckt dammsugarslang! Kanske ska testa att använda en sådan som leksak. Fast synd om det inte går att montera ihop flera i så fall.
Men vad gör man inte för sina små pälsklingar? 
#5 Är den lila? Isåfall vet jag vilken det är! :)
#6 Ja precis! Kanske 15-20cm ihoptryckt… Har du testat den? Vet du om den är bra? 
Nej jag har inte testat den men jag har sett sådana, tänkte köpa en sån till mina hamstrar, de blir lite mer eän en meter tror jag.
Jaha, ja, jag funderar på att köpa en. Men det som är synd är ju att det verkar som att de inte går att sätta ihop… Eller man kanske kan smälta ihop dem med värme? De var inte så dyra, så man kan ju alltid testa!
Nej de är ju inte gjorada för att sättas ihopa just, men man kan ju säkert som du sa smälta ihopa de! :)
Eller kanske att man tejpar runt skarven… Jag får ju massor av idéer nu!
Nackdelen är väl att dom inte är så genomskinliga… Helst vill aman ju kunna se när de springer runt därinne 
Den där lila tunneln ni pratar om #5-10, finns inte den även i olika storlekar? Har för mig jag såg det på Djurmagazinet.
Med vänliga hälsningar,
Filip
Jag vet inte, jag har bara sett en storlek, ungefär 8cm kanske? Men finns det flera storlekar är ju inte det någon nackdel! Jag ska kanske in till affären i veckan, kan prata med de som jobbar där då och se vad som finns.