Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 434 ggr
[99Bobo]
0

Akut!Går inte ihop med hanar!

Hej! En av mina Gerbil bebis blev inte såld så jag bestämde att ha kvar honom. Men problemet är att han inte går ihop med någon annan hane. Jag har provat med vuxna och små men funkar inte. Han är ca 8-9 veckor. Han går endast ihop med sin mamma och syster som jag var säker på att det var en hane men det var en hona. Honan har jag bestämt att hon ska få bo med sin mamma men jag har problem med honom. Han bor fortfarande kvar hos dom så jag behöver råd så fort som möjligt. Innan det kommer oväntade bebisar. Jag vill inte att han ska bo ensam så det är förbjudet från mig. Kan jag kastrerar honom?

deleteduser
1

Jag skulle rekommendra att du köpte en ung (6 v.) hane att sätta ihop honom med Glad

[99Bobo]
0

#1 Tack! Men har redan provat det men funkar inte!

Anne.K
1

#2 ja din lilla hane börjar ju bli könsmogen så det kan vara väldigt trixit och klurigt att sätta han med vuxna hanar. Sedan är jag nyfiken på hur du gör när du gör en ihopsättning. För då kanske man kan lättare ge dig råd om man vet hur du gått till väga och kanske även se varför du misslyckats.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

säger som achagra hur gör du?

du kanske borde vänta tills han blir helt könsmogen då kanske det blir lättare än nu när han är imellan som när man är tonåring då kan man vara lite trixig att hålla på med xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

moawi
0

Nä, håller nog inte med på punkten om att vänta. Ju äldre han blir desto svårare. Och de flesta hanar brukar bli könsmogna lite senare än 8-9 veckor. Snarare 10-12 veckor även om det kan variera.

Har du provat att sätta ihop honom med pappan?

Alla ihopsättningar går inte på ett kick heller, ibland kan det behövas några dagar eller kanske t.o.m. en vecka i delbar bur.

Solaika
0

En sån hane skulle jag sätta ihop med en tant som inte kan få ungar. Det brukar bli jättemysiga par av såna konstellationer.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[99Bobo]
0

Hej! Förlåt för att jag inte ha svarat för att jag har varit mycket upptagen. Men precis nu är han såld och på väg med sina nya ägare till sitt nya hem. I det nya hemmet väntar två nya kompisar för att få en ny "bror" Hoppas det går bra för dom och jag kommer få en bild sen för att se hur han mår med sina nya "bröder". Om ni vill så kan jag lägga in bilden sen?

[ErikP]1
0

#7 vad bra! Jag skulle gärna vilja se en bild!