Första ihopslagningen =)
Tänkte jag skulle, nu medans jag har någorlunda tid att fakiskt slänga upp ett gäng bilder hära, lägga ut några bilder som jag tog när jag satte ihop min gerbilhane (DEH) Raou, med två 4-5 veckors pojkar vid namn Fidgit och Strutter.
Hoppas bara jag kan lista ut hur man gör det hära :p
Ni får helt enkelt skälla litet på mig att jag gjorde fel så gör jag om det ;) Någon som kan tipsa om hur man slänger in fler bilder i samma post?
Bilden togs innan jag åkte, så man har litet "före" och "efter" bilder ;)

Till och med Raou sprang omkring som en galning. Inbillar jag mig? Men är inte hans päls mycket glansigare nu än innan? Hans ögon är också klarare och piggare!
Försökte ta kort då han stod still…men självklart med min låtande kamera (tror den börjar ge upp litet lätt) så upptäckte han mig och kom fram som för att säga "Tack matte!" =)

Oj…blidde visst en del bilder i denna tråd…hoppas det inte gör något…men det var allt i alla fall…i alla fall allt som inte föreställder gerbilrumpor och svansar enbart! :D Säg till om det vart för många bilder!

Yajks, va många bilder!! Men det är ju bara roligt såklart 
Och va kul att dom kom överens så snabbt..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vad kul att det gick så bra! Rolihgt att läsa och titta också =)

#13 : Tja…du fråga efter bilder i ny tråd…*hostar och visslar oskyldigt* Du sa dock aldrig hur många bilder…. ;) Det var definitvt roligt att beskåda! Jag gissar att gallerbursöverdel i normala buren är utmärkt att introducera dem på =) Men den bör nog testas oftare för att se om teorin min stämmer. Att de fick själv välja "Nu ska jag ut! Jag ska leka!" typ.
Pojken Raou börjar dessutom inse att gräva under toalätten är nog ändå rätt kul trots allt…även om han föredrar att sova i sitt bo ovanför marken i en hög av toa lätt, toapapper och hö. ^^;
#14 Ja helt klart kul! :D Är fortfarande förundrad över att allt gick så gallant!
Vilka roliga och söta bilder! Sicken tur att allt gick bra. =)

#Japp och tack! Har vart nervös ända sedan jag bestämde mig för att skaffa två bröder till min Raou…massa "tänk om han får en chock och hjärtattack!" sprang omkring i hjärnan. Men ångrar helt klart inte att jag skaffade dem! :D

#17 Ihopsättning av nya djur är nog alltid lite nervöst tror jag..
Jag håller just nu på med en introducering med min tamråtteflock och en nykomling. Usch, va jobbigt det är 
// Emma, aka Althea

#18 Vet vad du menar…skulle sätta ihop två dvärghamstrar som jag har här hemma. en hane och en hona…men det gick inte alls bra tyvärr, då min ego-trippade dam lyckades skrämma min pojk tillräckligt så hon inte fick ens komma i närheten. Synd nog. Och detta var helgen innan man fick gerbilerna…så nog var man nervös alltid! De sitter dock i enskilda gallerburar nu dock, och bredvid varandra så de har sällis av varan men på säkert avstånd ^^;
Men det gick betydligt bättre med gerbilerna…nu sover de tom i samma hög :D
Hoppas allt det går bra med dina råttisar!

#20 Åh, vad gulliga de är! :D Hoppas att det går lika bra med mina som med dina. ;)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Sötnosar! =)
// Emma, aka Althea

#21 Gör jag med! Du får helt klart visa och berätta när det väl blir av! *nyfiken*
#22 Definitivt! Kikade in i deras bur. Såg Raou min tvätta(såg hans tunga) en vilt protesterande Strutter :p Tror Strutter försökte övertala Raou att han minnsan kunde själv!
#23 Det ska jag göra! :D
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#24 Toppen =)
#25 Har skaffat två nu! :D Läs mer på tråden "De är här! :D".
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#26 Hittat dit redan ;) Kul att allt gick bra :D
#27 Ja, känns skönt. :D Vill dock vaka mer över dem, som den hönsmamman (gerbilmamman) jag är. ;)
Imorgon ska jag ta upp dem i handen och lite sådant. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#28 Vet vad du menar. Var och är lika dan :p Alltid lika nojjig med "tänk om" ^^;
Tur att det gick så bra! Och många fina bilder :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]