(S) Två unga gerbilhanar från uppfödare
Gerbilhane nr 1: Crux
Registrerad i SHF med stamtavla!
Kön: Hane
Född: 25 mars 2012
Färg: Nutmeg
Uppfödare: Jag
Föräldrar: Sill (Tsunami's), och Smulans Jean
Avmaskad: Ja
Om Crux: Då Crux inte tänkt användas till avel här hemma är han nu till salu tillsammans med en lillkille. Crux är en trevlig och nyfiken kille på dryga 5 månader som är lugn i handen och gärna tar sig en godis att mumsa på.
Gerbilhane nr 2: Namnregistrerad Yrrol men kallas Crater (matchar med Crux ;))
Registrerad i SHF med stamtavla!
Kön: Hane
Född: 31 juli 2012
Färg: Dark Eyed Honey (DEH)
Uppfödare: Tsunami's
Föräldrar: Hollandsimport (utan namn), och Smulans Gunni
Avmaskad: Ja
Om Crater: Crater är ca 6 veckor gammal och är sällskap till Crux. Ett riktigt litet charmknytte som troligen kan användas till avel senare i livet, men självklart passar han utmärkt endast till sällskap också.
Var finns de? Dessa pojkar finns i Kinna, 60 minuter från Göteborg och 35 minuter från Borås. Varje dag har jag möjlighet att ta med dem till Borås utan någon reseersättning. De kan även tas till Varberg-Halmstad-Småland i början av oktober, till Karlstad minst en gång varje månad, och eventuellt till utställningen i Landskrona den 10 november.
Vad kostar de? De kostar 150 + 150 kr d.v.s. 300 kr tillsammans och då ingår livslång support, omfattande skötselråd, övergångsfoder samt stamtavla/registreringsbevis.
Intresserad? Kontakta mig gärna via mejl eller telefon för att berätta mer om dig själv och vad för sorts hem dessa små gossar kommer få hos dig! Kontaktuppgifter hittar du här: http://www.calypsosgerbiluppfodning.n.nu/kontakt
Eftersom Crux är född hos mig har jag lite bilder och mer att läsa om hans kull här:http://www.calypsosgerbiluppfodning.n.nu/tidigarekullar
Åh dom är ju helt underbara
Skulle gärna skaffat ett till par gerbiler, men tyvärr är det inte aktuellt just nu. Ska dock fråga päronen ändå :)
Finingar och jösses så stor crux blivit :P hehe.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#5 Haha gör så 
#6 Ja han är en stor pajk numera…
Har väl tagit efter far sin 
Annonsen är aktuell igen då köparen tyvärr visade sig vara allergisk.
De kan tas med till Karlstad, Borås ibland Halmstad och ibland Göteborg om man inte kan hämta dem här.
Så synd att jag redan fått mina… För vi pratade ju på zoonen (jag är zaylee där) om eventuellt köp… Men hoppas du hittar någon intresserad.
Intresserad eftersom jag letar för fullt efter gerbiler, gärna några månader som dina. Men… bor i Åkersberga utanför Stockholm och antar att du inte kommer upp hit något? :(
Jättefina är de! Två av mina favoritfärger dessutom.
#9 Ja det var ju synd, tänkte på dig faktiskt.
#10 Jag har inga planer på att åka åt det hållet men det är inte alls omöjligt att det går att ordna transport på annat håll. Kika på djurtransport.ifokus.se och/eller skapa en Sökes-tråd och se om du får svar. Jag kan ta dem till Göteborg (mot en liten reseersättning) eller Borås om det förenklar. Och Karlstad ibland.
Du får gärna höra av dig mer via PM om du vill :) Jag har lite nyare bilder jag kan skicka också.
Skickade en köpare åt ditt håll då jag förmodligen inte har något till salu förän januari. Hoppas det var lugnt!
MvH Tsunamis
#13 Ja absolut :)
Ok. Det verkar som om jag hittat två honor nu på lite närmare håll. Tack ändå för tips.
Men herre min gud, så underbara! Riktigt stiliga små pöjkar! ;)
#16 Tack, jo de är två små charmsnuttar 
#10, 12 om intresse för köp finns kan jag hjälpa till med transport från Karlstad till Stockholm. åker någon gång vid jul så säg till bara så ställer jag upp :)
#18 Tack vad snällt, kan vara bra att veta
Ev. kan jag nu ordna direkt till Sthlm också men det är alltid bra med flera alternativ ifall det blir aktuellt.
Det går fortfarande bra att visa intresse på pojkarna.
Så sööta! :)