Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: information-om-sajten-och-ifokus
Läst 718 ggr
Disyerto
0

TILL ALLA!!! hjälp med skoluppgift

Jag håller på med en gruppuppgift i plugget just nu där vi ska ananlysera användbarheten av en valfri teknisk produkt. Kan vara allt från en websida, gps, mobil, mobil app eller display på kylskåp.

Men jag har lite funderingar får vår grupp att analyser just detta forum.

Tänkte hör med er alla här på GiF om ni har lust att hjälpa oss att svara på en enkät som jag kommer lägga ut här om vi väljer just denna sidan för analys.

Har ni lust och hjälpa oss med detta? :)

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

ks.gerbil
0

oj hur funkar det? :P fattar inte riktigt xD men jag tror nog det går bra med lite "reklam" (tyyp) dock får tassy säga sista ordet ;)

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

Disyerto
0

Jo jag läser ett program på högskolan i Skövde som heter Kogniationsvetenskapliga programmet. I en av kurserna som jag läser nu har vi en uppgift där vi ska analysera hur bra/lätt en "produkt" är att använda. Som en hemsida tex. är det enkelt att hitta på den osv….

Vi ska då fråga användare, de som använder sig av produkten. Antingen via formulär eller intervjuer.

Vi kommer skapa ett formulär som jag lägger ut på denna sidan som ett inlägg, där alla kan lägga in sina svar som kommentarer. Helst så många som möjligt.

Vi kommer sedan utreda svaren och få ut hur bra sidan är ur användbarhetssynpunkt.

Frågorna kan se ut nått så här:

1. Tycker du att sidan är lätt att lära sig?

2. Hittar du lätt de olika funktionerna?

3. Tycker du det är lätt att komma ihåg hur du använder sidan när du väl lärt dig att hantera den?

osv…..

Sedan tänkte jag då att man som en kommentar skriver

1. Jag tycker att sidan är ……. att lära sig

2. ……..

3. ……..

Tanken var att kolla av responsen innan så att vi inte börjar med en massa arbete och så är det ingen som svarar på enketen/frågorna.

Hoppas detta är ok :)   Hade varit till stor hjälp.

Disyerto
0

puff

[Tassy]
0

Åh, en till skövdebo! *vink vink* Skrattande

Självklart hjälper vi till! Skolarbeten är gladeligen välkommet så länge det inte är i vinstdrivande syfte (typ reklam för eget företag etc). Kanske borde fixa till det i annonsreglerna så andra slipper undra. Glad

ks.gerbil
0

Yay Va kul :D

Disyerto
0

#4 Tassy tyvärr bor jag inte i Skövde, jag läser programmet på distans….bor själv i Varberg. Men det är jätteeee långt ifrån ;)

Super att det finns folk som är med på detta, ni får alla gärna sprida det till andra på forumet, så vi kan få med så många som möjligt. Enligt uppgiftsbeskrivningen behöver man helst ca 20pers.

Nepp inget marknadsförande syffte, bara ett bra sätt att genomföra skoluppgiften. :)

Tack till alla som kommer ställa upp! :)

Justbe
0

jag är med!

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[EmiliaLJ]
0

Jag är med jag, jag också! Skrattande

[Jessica_91]
0

Jag är med. Glad

ks.gerbil
0

jag också om jag va lite otydlig :D

Disyerto
0

#10  hehhe

Vad snälla ni är alla. Vi ska förhoppningsvis jobba på enkäten i helgen, så den kanske kommer läggas upp i början av nästa vecka.

OskarJ
0

Jag är med :)