För att det är lagom? Det är därför jag säger det i alla fall. Men mina flesta har 70 men det är ju pga utrymmesskäl/att jag har många burar. 100L ger dem bra med utrymme att springa runt och röra sig. Hade några 130L lådor förut men de är för stora för mig att ha. Märkte klar skillnad på hur de beter sig mot mig i en 130L och hur de är i en 100L (Och 70).
MvH Tsunamis
#1 hur var skillnaden i beteendet? :) *nyfiken*
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Svårare att få tama. Ju större desto bättre ja - men du får motsatt effekt vid 120+L det har ju nämnts förut
Eller ja inget specifikt liter-antal men det är vad jag märkt. Det är helt enkelt roligare i buren än att komma fram mig vilket jag inte vill ha.
MvH Tsunamis
#3 ah ja, den effekten har jag tyvärr också märkt. De gerbilerna hos mig som bott i de största akvarierna hos mig (200 och 222 L) de har varit dom som blivit otamare hos mig då de gärna vill va i sina gångar och busa runt. Men nu ska jag dra igång ett byggprojekt i djurrumet och bygga om och bygga egna burar som kommer bli fler men mindre ( ca 120 L) så då hoppas jag på att få bättre kontakt med gerbilerna plus mer plats för min avel :) för nu har jag ju bara 4 akvarier efter ombyggnationen kommer jag ha 7 burplatser så det kommer bli mycket bättre :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning